Bogusz Pękalski z Polisawchmurze.pl opowiada o najciekawszym slajdzie z jego prelekcji "Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach". (MDAU 047) - marcinkowalik.onlinemarcinkowalik.online

Bogusz Pękalski z Polisawchmurze.pl opowiada o najciekawszym slajdzie z jego prelekcji „Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach”. (MDAU 047)

[su_note note_color=”#ffffff” text_color=”#000000″]Sprzedawaj więcej ubezpieczeń„ dzięki darmowym poradom na zdobywanie klientów i sprzedaż ubezpieczeń[yikes-mailchimp form=”108″] [/su_note]

Przygotowania do Szczytu Ubezpieczeniowego 2018

W kolejnym odcinku podcastu Marketing i Sprzedaż dla agenta ubezpieczeniowego usłyszysz moją rozmowę z Boguszem Pękalskim z Polisawchmurze.pl.

Najważniejszy slajd w prelekcji

Bogusz przygotowuje prelekcję na Szczyt Ubezpieczeniowy 2018. Tematem jego wystąpienia będzie „Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach”.

Odbierz swój darmowy bilet na Szczyt Ubezpieczeniowy – jedyną internetową konferencję dla agentów ubezpieczeniowych.

Transkrypcja:

Marcin: Cześć Bogusz, hej!

 

Bogusz: Cześć, witam serdecznie.

 

Marcin: Przed wami Bogusz Pękalski, współtwórca polisawchmurze.pl, hej!

 

Bogusz: Witam.

 

Marcin: Cześć, fajnie, że znalazłeś chwilę. Wiem, że teraz napięty harmonogram, bo też pracujesz nad prelekcją na Szczyt Ubezpieczeniowy…

 

Bogusz: Dokładnie.

 

Marcin: I złapałem Cię właśnie w takim dobrym momencie. Powiedz, ten tytuł Twojej prelekcji, jak brzmi? O czym będziesz chciał opowiadać podczas Szczytu Ubezpieczeniowego?

 

Bogusz: Jasne. Tytuł prelekcji brzmi Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach i będę chciał, jako że ja mam taki background mocno technologiczny, ale jednocześnie działam już od paru lat w branży ubezpieczeniowej, więc chciałem te dwie rzeczy połączyć i spróbować uczyć tych takich najnowocześniejszych technologii, żeby pomóc biznesom – na przykład agentom ubezpieczeniowym.

 

Marcin: Wiesz, ok, bo ten temat sztuczna inteligencja – on na pierwszy rzut ucha może się wydawać groźny trochę, nie?

 

Bogusz: Tak, tak.

 

Marcin: W mediach słyszymy te informacje, że ta sztuczna inteligencja zabiera pracę albo będzie zabierała pracę, albo sztuczna inteligencja unieruchomiła mi samochód. To na pierwszy rzut ucha, dla takich mało technicznych osób, może się wydawać czymś groźnym. Natomiast może pomóc agentowi ubezpieczeniowemu, prawda?

 

Bogusz: Tak, tak, właśnie mam tutaj dla was taki najciekawszy smaczek, czyli wyszczególniłem dwie rzeczy – dwie najważniejsze rzeczy, które faktycznie agenci ubezpieczeniowi mogą zastosować w swojej codziennej pracy, żeby jakby próbować dogonić tę technologię i jakby już się jej nie bać, ale spróbować z niej skorzystać.

I tak na dobrą sprawę, może nam się wydawać, że już ta sztuczna inteligencja… Ona jest trudna do zdefiniowania. Ona się dzieli na bardzo różne kategorie i tak naprawdę kiedyś myślano, że sztuczna inteligencja to będzie, jak komputer pokona człowieka w szachach. Jak już to się stało, to stwierdzili: „to już nie jest sztuczna inteligencja” itd.

Także ciężko jest to scharakteryzować i takie dwie najważniejsze rzeczy, które już w zasadzie ci agenci ubezpieczeniowi mogą wdrażać – jedną rzecz już, a drugą rzecz za jakiś czas – to są po pierwsze chatboty. I tutaj może się ktoś zdziwić – jak to? Sztuczna inteligencja, chatboty np. na Facebooku – tak, to już jest sztuczna inteligencja w takim szeroko rozumianym kontekście. I jak agent ubezpieczeniowy może użyć chatbotów?

 

Marcin: To jest o tyle ciekawe, że ja na przykład, dzieląc się różnymi treściami – czy na fanpage’u Szczyt Ubezpieczeniowy, czy też na fanpage’u MarcinKowalik.onlinew bardzo wąskim zakresie, ale korzystam z chatbotów.

Także to będzie też ciekawe bardzo dla mnie, bo firmy ubezpieczeniowe i też agenci ubezpieczeniowi – na przykład w Stanach czy też w Niemczech – wiem, że korzystają z prostych rozwiązań typu chatboty do pozyskiwania klientów, do ogrzewania leadów. Może do sprzedaży nie, ale do takich pierwszych kroków. To jest super, to jest fajne zaskoczenie, ja też będę ciekaw o czym będziesz mówił podczas tej swojej prelekcji. Ok, to jest pierwszy temat, a drugi?

 

Bogusz: Tak, to jest pierwszy temat. A drugi temat to jest tzw. uczenie maszynowe czyli machine learning. I o co tutaj chodzi? Uczenie maszynowe jest to sposób wyciągania pewnego rodzaju zależności i schematów na podstawie danych, na podstawie dużej ilości danych.

I jak to na dzień dzisiejszy może pomóc agentom ubezpieczeniowym? Bo wiadomo, każdy z agentów ma jakąś swoją bazę i od razu powiem, że warto ją w jakiś sposób agregować – te wszystkie dane – w jakimś systemie komputerowym, w jakimś CRM-ie, np. w Polisie w Chmurze. I my, jako Polisa w Chmurze, myślimy o czymś takim, żeby wdrożyć te mechanizmy machine learningowe, uczenia maszynowego, które pozwolą te wszystkie Twoje dane zanalizować pod każdym możliwym kątem i powiedzieć Ci np. że z takim i takim prawdopodobieństwem, ten i ten klient, chciałby poza ubezpieczeniem komunikacyjnym, mieć ubezpieczenie na życie i że warto do niego się odezwać w takim i takim okresie czasu.

I wtedy jest duże prawdopodobieństwo, że taki klient po prostu będzie tym zainteresowany.

 

Marcin: Ok, czyli taki „podpowiadacz do sprzedaży” – brzydko mówiąc. I nadal w trybie zgodnym z RODO oczywiście i w oparciu o dane historyczne sprzedażowe.

 

Bogusz: Oczywiście, tak.

 

Marcin: Super, bo to też, tak mi się wydaje, że też związuje jeszcze bardziej danego klienta z agentem i też poprawia relacje. Ciekawe, ciekawe, to ja się też nie mogę doczekać, jeżeli chodzi o chatboty, jeżeli chodzi o tę sztuczną inteligencję w kontekście uczenia maszynowego.

Ciekawe. Bogusz, no to jeżeli to są te ciekawe punkty z Twojego najciekawszego slajdu, z Twojej prezentacji, to ja się już nie mogę doczekać. W takim razie nie przeszkadzam, pracuj spokojnie nad tą swoją prelekcją.

 

Bogusz: Przygotowuję się dalej.

 

Marcin: Tak, dokładnie. Jeżeli ja mogę jakoś pomóc, to daj znać śmiało na maila, to jeszcze coś dopracujemy. No i cóż… I pozostaje nam zaprosić na 22 listopada 2018 roku na Szczyt Ubezpieczeniowy edycja 2018. Bogusz Pękalski, współtwórca polisawchmurze.pl. Temat Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach, czyli tak naprawdę jak możemy te – dosyć trudne na pierwszy rzut oka czy też na pierwszy rzut ucha – tematy jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, jak agent ubezpieczeniowy w życiu codziennym może wykorzystać, konsumować te wszystkie mechanizmy i tę całą technologię, tak żeby pozyskiwać więcej klientów i sprzedawać więcej polis.

 

Bogusz: Dokładnie, dokładnie tak. Zapraszam serdecznie na moją prezentację. Do zobaczenia.

 

Marcin: Dobra, dzięki!

 

 

 

Zobacz też


Poprzedni odcinek podcastu:

Jak zwiększyć liczbę poleceń od klientów ubezpieczeniowych (MDAU 046)

Następny odcinek podcastu:

Czy agent ubezpieczeniowy może udostępniać na Facebooku filmy video od ubezpieczycieli? (MDAU 048)

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.