Jak na prywatnym profilu na Facebooku pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych (MDAU 056) | marcinkowalik.online

Jak na prywatnym profilu na Facebooku pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych (MDAU 056)

Pozyskuj nowych klientów ubezpieczeniowych, sprzedawaj więcej ubezpieczeń. Zarejestruj się aby otrzymywać darmowe porady.

 

Transkrypcja

Cześć, nazywam się Marcin Kowalik, a Ty słuchasz podcastu Marketing i sprzedaż dla agenta ubezpieczeniowego.

Dzisiaj na tapetę weźmiemy temat niełatwy – chwilami kontrowersyjny – ale ten temat może wznieść Twoje pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych i sprzedaż ubezpieczeń na zupełnie inny poziom.

To wymagać będzie trochę, jak by to powiedzieć, rozluźnienia swojego podejścia do Internetu i do mediów społecznościowych. Ale już tłumaczę.

Dzisiejszy odcinek nosi tytuł: „Jak na prywatnym profilu na Facebooku pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych?”.

No właśnie, ja już wiem, co Ty sobie myślisz:

“Ten Kowalik – no to on zwariował. Przecież on wielokrotnie mówił, że trzeba mieć fanpage na Facebooku – ten osobny agenta ubezpieczeniowego. Że trzeba mieć stronę internetową agenta ubezpieczeniowego. I co on mi teraz zupełnie jakąś nową strategię próbuje sprzedać?”.

Otóż nie. Wszystkie moje przemyślenia i sprawdzone strategie, i metody działania, jak najbardziej są nadal aktualne.

Natomiast chciałbym się z Tobą podzielić pewnymi przemyśleniami, które mam po kilku miesiącach promowania np. Szczytu Ubezpieczeniowego właśnie na moim prywatnym profilu na Facebooku.

I teraz ktoś mógłby zadać pytanie: „No jak to? Na profilu prywatnym piszesz o tym, o swoim biznesie, o swoim projekcie – przecież Twoich znajomych to nie interesuje. Pewnie, może tak być, że części z moich znajomych to nie interesuje.

Natomiast gromadzę wokół siebie, również na prywatnym profilu, pasjonatów ubezpieczeń, rynku ubezpieczeniowego, agentów ubezpieczeniowych, z którymi współpracuję i ludzi, którzy żyją ubezpieczeniami.

I z tego wywiązują się wspaniałe, naturalne rozmowy, które powiększają zasięg moich postów właśnie na prywatnym profilu.

Ale dlaczego w ogóle o tym mówię?

Bo moje testy to jedno, to mogło być za mało. Ja chciałbym żebyśmy poznali opinię prawdziwego eksperta i prawdziwego praktyka sprzedaży. A najlepiej człowieka, który już parę książek na ten temat napisał i wydał.

Otóż mówię o Marcinie Osmanie.

Marcin Osman to jest praktyk sprzedaży właśnie. Autor czterech książek, w tym Sprzedawaj więcej – genialna książka, polecam. (Tutaj wspominałem już o nim, przy okazji informacji o tym że Gary Vee wystąpi w Polsce).

Tam jest bodajże 100 różnych porad na to, jak sprzedawać więcej. Jest tam też kilka porad na temat tego, jak sprzedawać więcej ubezpieczeń – polecam.

Marcin Osman jest też wydawcą takich autorów jak: Tony Robbins – fajna postać, Gary Vaynerchuk – jeszcze fajniejsza postać, Fredrik Eklund – również ciekawy człowiek, Mark Cuban.

No i miałem olbrzymie szczęście pozyskać Marcina Osmana jako prelegenta do Szczytu Ubezpieczeniowego 2018.

Marcin specjalnie na to nasze wydarzenie przygotował szkolenie w postaci video pod tytułem: Social media marketing dla agenta ubezpieczeniowego – praktyczne porady i rekomendacje w zakresie tego, jak wnieść Twoją komunikację on-line na wyższy poziom.

I teraz zanim ja krótko dosłownie opowiem w kilkunastu punktach, o czym Marcin mówi w tym swoim szkoleniu, mam dwie ważne wiadomości na teraz.

Pierwsza ważna wiadomość, to to, żebyś posłuchał tego odcinka podcastu albo obejrzał to video do końca, ponieważ na samym końcu będę miał fajny bonus – kupon rabatowy, dzięki któremu będziesz mógł kupić Szczyt Ubezpieczeniowy taniej i dostać dostęp do tej prelekcji.

A drugie przemyślenie, to jest takie, że jeżeli nadal jeszcze Cię nie przekonałem – to jest za dużo powiedziane.

Jeżeli nadal jeszcze nie zasiałem takiego ziarenka w Twojej głowie, zainteresowania tym właśnie, żeby przetestować wykorzystanie własnego profilu prywatnego na Facebooku do sprzedaży ubezpieczeń czy też do pozyskiwania klientów ubezpieczeniowych, no to mam takie dwie myśli.

Pierwsza myśl jest taka, że organiczny zasięg fanpage’a na Facebooku dramatycznie spada. Kiedyś to było kilkanaście procent, kilka procent.

Teraz od 1% do 3 %. Czyli jeżeli masz 100 fanów na fanpage’u Twoim i opublikujesz jakiś post na tym fanpage’u, to prawdopodobnie dotrze on do jednego procenta, max. 3%.

Czyli pomiędzy jedną osobą a trzema zobaczy ten post. Kiepsko, prawda? Natomiast sprawy się mają zupełnie inaczej w przypadku Twojego profilu prywatnego.

I to jest pierwsza wskazówka na to, że może jednak dobrze byłoby przemyśleć jakiś taki test.

A drugie przemyślenie moje, związane właśnie z wykorzystaniem tego profilu prywatnego do działań marketingowych czy też sprzedażowych jest takie, że jeżeli masz obawy odnośnie tego, że Twoi znajomi Cię usuną ze znajomych, czy też że będziesz miał jakiś tam bałagan komunikacyjny, to powiem tak: jeżeli oni Cię usuną dlatego, że czasami zobaczą jakąś informację o ubezpieczeniach albo o tym, że piszesz czym się zajmujesz, no to trudno, no to Cię usuną.

Tak? Tak do tego podejdźmy. I ta strata będzie raczej mała. Jeżeli będą chcieli się z Tobą skontaktować, to się z Tobą skontaktują. Umówicie się na herbatę, spędzicie fajnie czas.

Jeszcze jedna porada czy też przemyślenie jest takie, że możesz dodawać swoich znajomych na Facebooku do różnych grup.

Te grupy możesz sobie samodzielnie zakładać. I ja na przykład mam taką grupę, jak np. Agenci ubezpieczeniowi czy też Biznes ubezpieczeniowy.

I Ty też możesz sobie zrobić swoją grupę kontaktów, grupę znajomych na Facebooku – to się nazywa “dodaj do listy znajomych”.

Stworzyć listę znajomych, która będzie zawierała tylko i wyłącznie np. właśnie Twoich klientów albo potencjalnych klientów.

I wtedy możesz, na przykład publikując jakiś post na swoim prywatnym profilu na Facebooku, opublikować ten post tylko i wyłącznie do tej właśnie listy znajomych.

Dzięki temu zmniejszasz ryzyko, że Twoja babcia albo Twoi koledzy ze szkoły z liceum albo ze studiów zobaczą albo otrzymają wiadomość, post, skierowany do Twoich klientów przez Ciebie.

Czyli to jest takich kilka przemyśleń, kilka porad, jak sobie z tym poradzić. Ale teraz to, co obiecywałem.

Punkt 1. Czego możesz się dowiedzieć m.in. z tej prelekcji Marcina Osmana, która jest częścią szkoleń video – VIP video Szczytu Ubezpieczeniowego 2018?

Już tłumaczę, wymieniam. Marcin Osman odpowiada tam, czy też opowiada na takie tematy jak:

Jak przekonać klienta do produktu, który obecnie uważa za mało atrakcyjny, na przykład ubezpieczenia na życie?

Od których klientów ubezpieczeniowych zacząć?

Jak sprawić – o to jest ważne – aby klienci ubezpieczeniowi polecali Cię dalej?
Jak sprawić, aby każdy Twój znajomy wiedział, co może od Ciebie kupić? – No właśnie, to jest ta perełka naszego dzisiejszego tematu.

Jak zdobyć więcej zapytań od potencjalnych klientów ubezpieczeniowych dzięki Facebookowi?

Jakie treści tworzyć, aby pozyskiwać więcej klientów ubezpieczeniowych?

Na jakim medium skupić się w Internecie jako agent ubezpieczeniowy?

Jak wykorzystać Internet do promowania swojej marki i do pozyskiwania klientów?

Jak wybrać media społecznościowe, aby pozyskiwać więcej klientów ubezpieczeniowych?

Jaki rodzaj treści wybrać – video, tekst czy audio?

Jak tworzyć treści do Internetu, jako agent ubezpieczeniowy, jednocześnie oszczędzając czas? – To jest bardzo ważne.

Na których platformach – Facebook, YouTube, LinkedIn – publikować jakie treści jako agent ubezpieczeniowy?
Od czego zacząć przy tworzeniu treści i aktywności w social media jako agent ubezpieczeniowy?

Jak zwiększyć rozpoznawalność agenta ubezpieczeniowego dzięki Facebookowi?

Jak wykorzystać strategię: “Daj, daj, daj, poproś”, aby zdobywać klientów ubezpieczeniowych?

I teraz bardzo ważna, ostatnia część tego szkolenia Marcina Osmana, do którego namawiam: Jak znaleźć swój wyróżnik, aby łatwiej pozyskiwać nowych klientów i budować relacje z klientami ubezpieczeniowymi?

To są – w dużym skrócie, w dużym uproszczeniu – tematy, jakie porusza Marcin Osman w tym swoim szkoleniu, specjalnie przygotowanym na Szczyt Ubezpieczeniowy 2018. Ja to szkolenie już parę razy oglądałem.

Świetna, bardzo skondensowana porcja wiedzy.

I tak jak obiecywałem, jeżeli wejdziesz na SzczytUbezpieczeniowy.pl/sklep i dodasz do koszyka VIP video 2018 – ten produkt – to możesz, dodając kupon rabatowy: MO2018, czyli Marcin Osman 2018, dodając w odpowiednim okienku, możesz zaoszczędzić całkiem sporo, kupując ten dostęp VIP video 2018.

A ten dostęp to jest dostęp do aż 16 szkoleń, nie tylko Marcina Osmana. Szkoleń specjalnie przygotowanych dla agentów ubezpieczeniowych. Ja wracam w tej chwili do swojego prywatnego profilu na Facebooku, żeby parę rzeczy tam napisać i dodam od siebie, że to działa.

To naprawdę działa.

Do usłyszenia, Marcin Kowalik, cześć.

Następny odcinek podcastu:
Jak zarabiać 118 zł w Programie Partnerskim Szczytu Ubezpieczeniowego (MDAU 057)

Poprzedni odcinek podcastu:
Szczyt Ubezpieczeniowy 2018: wyniki po 60 dniach (MDAU 055)

Komentarze

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.

-->