Program CRM dla agenta ubezpieczeniowego: porównanie i opinie agenta | marcinkowalik.online

Program CRM dla agenta ubezpieczeniowego: porównanie i opinie agenta

Zapisz się do bezpłatnego newslettera dla agentów aby być powiadomionym o nowych poradach.

Harvey Mackay – biznesmen, autor książek i artykułów prasowych – powiedział kiedyś:

„Dowiedz się czegoś o swoim kliencie. Jest to nie mniej ważne niż wiedza o towarze, który sprzedajesz.”

Jaki program dla agenta ubezpieczeniowego wybrać?

W rozmowach z agentami z którymi współpracuję pojawia się bardzo często jeden temat. A dokładnie mówiąc narzekanie na jeden temat. Agenci ubezpieczeniowi mają dość nieprzystosowanych do realiów ich pracy systemów CRM.

Poniższy tekst ma charakter otwarty i będzie aktualizowany.

CRM – narzędzie niezbędne w pracy agenta

Agenci chcą się skupić na swojej konkretnej pracy – pozyskiwaniu klientów, budowaniu relacji, sprzedaży oraz obsłudze po-sprzedażowej. Wypełnianie pól w systemie CRM jest zdecydowanie najmniej atrakcyjnym zajęciem dla agenta.

Poprosiłem więc o wypowiedź specjalistę – agenta ubezpieczeniowego który już od ponad 10 lat testuje różne systemy CRM. Sprawdził ich kilkanaście. Adam Sikora, agent ubezpieczeniowy z firmy Fenix Nowoczesne Rozwiązania Ubezpieczenie zawarł swoje przemyślenia w tekście poniżej.

W tekście Adam opisał między innymi jak agent ubezpieczeniowy postrzega CRM i jakie podstawowe funkcje powinien mieć taki system. Agent opisał też jakie miał największe probemy z CRMami. Autor dodał też punkt o tym co powinien mieć idealny CRM dla doradców ubezpieczeniowych.

Najpierw jednak – w tabelce poniżej – znajdziesz zestawienie podstawowych funkcji i cen systemów CRM dla agenta ubezpieczeniowego.

Porównanie systemów CRM dla agenta

  • System CRM

    Zestawienie podstawowych funkcji i cech

  • Berg CRM

    od 35 zł

    / mc.
    • baza produktów
    • poczta email
    • wznowienia
    • wsparcie konsultanta
    • rozliczenia prowizji
    • praca zespołowa
    KUP TERAZ
  • CHesterCRM

    od 21 zł

    / mc.
    • Kampanie SMS i email
    • Zdjęcia AC do systemu
    • skanowanie AZTEC
    • Rozliczenia prowizji
    • Kalendarz
    • Panel klienta
    KUP TERAZ
  • chmiuro

    od 20 zł

    / mc.
    • wersja mobilna
    • 50 użytkowników
    • 5000 kontaktów
    • 20 Email Accounts
    • Google Maps
    • chat online
    KUP TERAZ
  • Firmao

    od 36 zł

    / mc.
    • obsługa poczty email
    • obsługa telefonu
    • organizer i kalendarz
    • Rozliczenia prowizji
    • Ofertowanie i fakturowanie
    • Kampanie SMS i Email
    KUP TERAZ
  • gapix online

    od 99 zł

    / rok.
    • liczba stanowisk 1
    • brak limitu klientów
    • liczba SMS 40
    • brak limitu polis
    • załączniku brak
    • wersja mobilna
    KUP TERAZ
  • miniCRM

    od 39 zł

    / mc.
    • 1GB pojemności
    • 3 użytkowników
    • 2200 kontaktów
    • wersja mobilna
    • Przypisywanie zadań
    • Maildrop
    KUP TERAZ
  • Polisa w chmurze

    od 39 zł

    / mc.
    • baza polis i klientów
    • wznowienia
    • polisy do przejęcia
    • rozliczanie prowizji
    • darmowe SMSy
    • gotowe na RODO
    KUP TERAZ

CRM okiem agenta ubezpieczeniowego

fenix-logo

Autorem poniższego tekstu jest Adam Sikora – agent ubezpieczeniowy z doświadczeniem opartym o aż 19 lat praktyk. Adam pomaga klientom wybrać ubezpieczenia komunikacyjne (OC, Auto-Casco, NW, Assistance), majątkowe (mieszkania, domu, pakiety dla firm), osobowe (koszty leczenia za granicą, NW, zdrowotne), na życie (terminowe, krótkoterminowe) a także finansowe (wadium, należytego wykonania umowy).

CRM dla agenta to bardzo ważne narzędzie sprzedażowe. W dzisiejszych czasach konieczne jest aby się wyróżniać z tłumu. Kolejnym powodem dlaczego warto skorzystać z takiego systemu to sytuacje z klientami. W szczególności te nieprzyjemne chwile gdzie wizyta u klienta oddalonego o 50 km skończyła się na niczym bo klient zapomniał.

Wprawdzie wielu szczególnie początkujących agentów nie widzi tego problemu lub go bagatelizuje.

Jednak to właśnie dobry CRM ma szczególny wpływ na dalszy rozwój w tej branży. Klienci bardzo doceniają nie tylko wiedzę, rzetelność ale także całą obsługę po-sprzedażową…

Jakie podstawowe funkcje musi mieć CRM dla agenta

Najważniejsze funkcje w tej branży jakie musi mieć CRM to bezobsługowość. Bezobsługowy CRM czyli np wysyłka do klientów SMSów czy też maili jest naprawdę nie oceniona. Oczywiście każdy może powiedzieć że to nie problem wysłać do klienta SMSa czy maila ręcznie.

Tak, zgadzam się jednak wszystko zależy od tego jak dużą bazą klientów dysponujemy. Nie zmienia to jednak faktu, że prędzej czy później przeoczymy coś, zapomnimy i klient będzie zaskoczony.

Jak to sąsiad dostał SMSa z przypomnieniem o spotkaniu a ja nie? Może jednak agent nie przyjedzie na spotkanie ze mną?

Kolejnym bardzo ważnym elementem jest sposób konfiguracji CRMu wg naszych indywidualnych potrzeb. Tutaj często dochodzi do sytuacji kiedy to starsza Pani oraz nasz kolega rówieśnik otrzymują tego samego maila o treści

Cześć, przypominam o terminie ubezpieczenia.

lub odwrotnie. Często w takich sytuacjach dochodzi do pewnego rodzaju dysonansu.

Bardzo ważnym jest również fakt personalizacji wszelkiej korespondencji. Wysyłka hurtowa mailingu o treści

Szanowni Państwo, Przypominam o terminie zapłaty raty.

nie przyniesie prawdopodobnie żadnego efektu. Klient potraktuje to jako spam.

Ważne jest aby treść brzmiała bardziej dokładnie i była spersonalizowana np

Dzień dobry Panie Piotrze, przypominam o zbliżającym się terminie raty za polisę nr 1111 w kwocie 111 zł do dnia 11.11.2016

Prostota działania

To właśnie brak prostoty działania i ilość czasu poświęconego na wprowadzanie danych do CRMu powoduje największe trudności i generuje często u agentów niechęć. Załóżmy, że agent prowadzi multiagencję. Sprzedaje ubezpieczenia w 10 firmach co powoduje że w każdej firmie wystawia polisę przez jakiś system.

Codziennie agent wpisuje dane do 10 różnych systemów o różnym stopniu skomplikowania. Natomiast na koniec dnia wpisuje te same dane do systemu CRMowego.

Czy na pewno będzie chciał się skupiać na wpisywaniu danych:

  • Kowalski Jan
  • Gdańsk ul. Morska 15/15
  • pesel
  • kobieta / mężczyzna
  • klient polecony przez Bramowski Robert
  • w dniu 11.11.2016
  • zawarł polisę
  • kod 111-11
  • ze składką 102 zł
  • i polisę ……

Znam przynajmniej 20 agentów ubezpieczeniowych którzy pod wpływem zapału zrobią to z 10 razy a potem zrezygnują z całego systemu bo po prostu nie mają na to czasu.

Znam również agentów który będąc świadomym dobrodziejstwa CRMu muszą zatrudnić pracownika, który nie robi nic innego jak tylko wpisuje dane do systemów.

Czy na pewno o to chodzi żeby się męczyć? Przecież ma być lepiej szybciej i przyjemniej nie tylko dla klienta.

Jakie są największe problemy z CRMami dla agentów

Wdrożenie systemu CRM to nie bułka z masłem. Teoretycznie sprawa jest prosta. Wprowadzamy dane i działa ale czy na pewno? Jeden błąd będzie powielany tak długo aż nam ktoś nie zwróci uwagi. Ale to już trochę za późno.

Wdrożenie systemu wbrew pozorom zajmuje trochę czasu i wymaga dużo uwagi. Często potrzebne są testy i fachowa pomoc nie tylko techniczna ale przede wszystkim merytoryczna:

  • co jako agent mogę zrobić w systemie CRM
  • co powinienem zrobić
  • co jest niedozwolone w danym CRMie

Jakie funkcje powinien posiadać idealny CRM dla agentów

Idealny CRM to taki który spełniałby wszystkie poniższe wymagania:

  • łatwy w obsłudze
  • tani
  • z możliwością personalizacji korespondencji ale również personalizacji poszczególnych treści
  • korzystający z bazy danych danego towarzystwa choć to nie realne
  • precyzyjny
  • koniecznie w chmurze
  • niezawodny
  • dobre wsparcie techniczne jest bardzo ważne

CRM dla agenta – W chmurze czy zainstalowany?

Tu jak zwykle zdania są podzielone. Często agenci mówią “co mam to mam”. Tak oczywiście to racja ale w dobie internetu uważam że dostęp poprzez chmurę jest często łatwiejszy i bezpieczniejszy od systemów zainstalowanych.

Każdy z nas posiada laptopa czy tablet. Wyobraźmy sobie że zostaje on skradziony. Czy stać nas żeby wszystko odtwarzać? Czy wyjazd na wczasy i praca zdalna musi wymagać zabieranie sprzętu ze sobą? Uważam, że wersja w chmurze ze sprawdzonym dostawcą jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.

Dostęp mobilny?

Stanowczo tak. Dostęp mobilny jest ważny. Ale tylko po to żeby wiedzieć co się dzieje i co jest do zrobienia a także do analiz.

Wprowadzanie danych np poprzez komórkę to już zupełna pomyłka i strata czasu. Nikt z nas nie będzie tego robił. Jest to mimo wszystko praca czasochłonna i precyzyjna. Nie powinno być mowy o literówkach w nazwisku czy innych błędach.

Po tym jak o zdanie spytałem agenta ubezpieczeniowego, chciałem też poznać opinie drugiej strony – czyli producentów programów dla agentów ubezpieczeniowych.

Producenci CRM dla ubezpieczeń

O krótką wypowiedź poprosiłem też kluczowych twórców oprogramowania CRM dla agentów. Poprosiłem ich o wskazanie kluczowej cechy ich produktu:

Dodaj swój komentarz!

Bardzo zależy mi na Twojej opinii na temat systemów CRM w użyciu przez agenta ubezpieczeniowego. Dodaj swój komentarz poniżej.

Komentarze

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.