Jak UNUM wspiera agentów w social media (MDAU 135)

Cześć, dzisiaj opowiem ci o tym jak jeden z ubezpieczycieli wspiera konkretnych agentów ubezpieczeniowych w mediach społecznościowych. Robi to fajnie, zwrócił moją uwagę na to.

[su_note note_color=”#ffffff” note_color=”#FFFF66″ text_color=”#000000″]Dołącz do 1800 agentów. Otrzymuj porady na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych. [yikes-mailchimp form=”187″] [/su_note]

Historia o promowaniu agentów

Nie było to proaktywne podejście ze strony  towarzystwa ubezpieczeniowego, ja po prostu obserwuje wiele ciekawych osób, również w mediach społecznościowych, np. na Twitterze. I tak też zauważyłem te aktywności i dzisiaj ci opowiem całą tą historię.

Ja nazywam się Marcin Kowalik, ty słuchasz teraz podcastu „Marketing i sprzedaż dla agenta ubezpieczeniowego”.

Pomagam agentom w pozyskiwaniu klientów

Ja na co dzień pomagam agentom ubezpieczeniowym w budowaniu marki osobistej w Internecie, w budowaniu wizerunku profesjonalisty ubezpieczeniowego w mediach społecznościowych ale też w pozyskiwaniu klientów przez Internet, przez media społecznościowe również.

Unum na Twitterze

I to co przykuło moją uwagę niedawno to był tweet czyli post na Twitterze w wykonaniu Małgorzaty Morańskiej z Unum.

To jest bardzo fajnie pokazane jak można docenić w fajny sposób i jakby opowiedzieć historię tego jak jakiś agent ubezpieczeniowy, profesjonalista ubezpieczeniowy, na co dzień stara się pomagać swojej lokalnej społeczności.

Przykłady wsparcia

No już zacytuje tutaj kilka takich właśnie tweetów. Całą tą, w postaci obrazkowej, historię i te przykłady tych tweedów i zdjęcia tych agentów możesz znaleźć na moim Instagramie: Instagram.com/marcinkowalik.online.

Także znajdź mnie, dodaj mnie do znajomych, obserwuj mnie, ja będę obserwował ciebie, bo to też jest społeczność agentów ubezpieczeniowych wokół tego mojego profilu.

Wracając do tej głównej historii, którą chciałem ci opowiedzieć, otóż Unum towarzystwo ubezpieczeniowe wspiera konkretnych agentów ubezpieczeniowych w mediach społecznościowych na przykład w taki sposób, że pani Małgorzata Morańska czyli, że siły PR czyli takie profesjonalne siły komunikacyjne, marketingowe w Unum czyli w osobie pani Małgorzaty Morańskiej.

Właśnie na Twitterze pani Małgorzata opublikowała właśnie kilka ciekawych tweetów, no i teraz cytuję:

Małgorzata Morańska

„Nagroda Bohater Codzienności dla najbardziej zaangażowanych społecznie pracowników i agentów Unum dla Pawła Grabowskiego, który samodzielnie, na drukarce 3D drukuje mocowania do przyłbic dla lekarzy walczących z koronawirus. Pawle – szacunek.”

I to był koniec cytatu. I też widzimy na grafice do tego tweeta na Twitterze u pani Małgorzaty  Morańskiej zdjęcie tego agenta, imię i nazwisko. To jest pierwszy taki przykład.

Ja jeszcze wybrałem dwa takie fajne przykłady takich tweedów, cytuję:

„Ola, agent Unum pomaga dwóm rodzinom, które straciły pracę w wyniku pandemii. Robi dla nich zakupy niezbędnych rzeczy i dowozi 40 km by rodziny mogły przetrwać ten trudny czas. To nasz kolejny Bohater Codzienności. Dziękuję Olu za to co robisz”.

Znowu mamy zdjęcie agentki, profesjonalistki ubezpieczeniowej, bohatera codzienności, Aleksandry Mikułowskiej. I trzeci przykład, też doceniam i podziwiam konsekwencje w tym działaniu komunikacyjnym pani Małgorzaty Morańskiej.

Trzeci przykład, cytuję:

„50 paczek pełnych żywności i środków ochronnych dla samotnych seniorów z lokalnej społeczności. Tak działa Paweł Wikliński, agent Unum w obliczu koronawirusa, nasz Bohater Codzienności.”

I oczywiście mamy zdjęcie pana Pawła. No i teraz tak, ktoś mógłby powiedzieć „ aaa, pod publiczkę”, „ktoś może tutaj robić dobre rzeczy”.

Oczywiście, zawsze znajda się tacy ludzie, którzy mogą tak myśleć ale myślę, że to nie powinno powodować, że my przestaniemy robić dobre fajne rzeczy, niezależnie od tego czy ktoś nam patrzy na ręce, czy ktoś nad docenia czy nie.

Natomiast bardzo fajnym ruchem jest ta publikacja w mediach społecznościowych, ze strony pani Małgorzaty, która docenia i pokazuje też, że firma Unum docenia takie prospołeczne działania, lokalne działania oddolne swoich ludzi, swoich pracowników, swoich agentów. 

To jest świetne bo teraz tak: tylko takie oddolne, lokalne społeczne, prospołeczne działania mogą spowodować, że w tej chwili, w czasie kiedy tak naprawdę bardzo trudno nam się spotykać w biurach z klientami, itd.

Takie działania po pierwsze niosą pomoc a po drugie powodują, że ktoś jest później lokalnie postrzegany jako właśnie takie spoiwo społeczności lokalnej, ktoś jest pomocny, ktoś do kogo, jako odpowiedzialnej osoby można się zgłosić po jakieś wsparcie.

Bądź wsparciem dla lokalnej społeczności

Później będzie to na pewno procentowało bo zwykle tak się dzieje, że jeżeli… jesteśmy takim, nazwijmy to, burmistrzem naszego miasta czy „szefem” dzielnicy, to wtedy też ludzie zwracają się do nas np. z tematami ubezpieczeniowymi. Bardzo fajny pomysł.

Ja w tej chwili wiem, że odleciałem zupełnie jeżeli chodzi o wizję tego kim kto mógłby być w danej lokalnej społeczności ale tak sobie wyobraziłem, że właśnie z czasem ta wiadomość dotrze do wszystkich ludzi, również dzięki działaniom PR-owym firmy Unum.

Jeżeli ta wiadomość dotrze do tych wszystkich ludzi, o tym, że ci agenci pomagają na miejscu, to na pewno zaufanie do nich wzrośnie.

Postrzeganie przez lokalną społeczność, właśnie tych ludzi, tych agentów, tych ekspertów ubezpieczeniowych, postrzeganie przez lokalną społeczność na pewno będzie takie, że są to profesjonaliści, ludzie z empatią, odpowiedzialni społecznie, też przedsiębiorcy.

Cechy agenta ubezpieczeniowego

To są tylko jak najlepsze cechy, które przedsiębiorca i agent ubezpieczeniowy mógłby mieć. Bardzo fajny pomysł, ja czekam na jeszcze. Zobaczymy jeszcze jacy będą inni Bohaterowie Codzienności.

Zapraszam, jak zawsze, na mój Instagram, ponieważ tam też takie fajne ubezpieczeniowe informacje, smaczki, czy też liczby, wyniki statystyczne też wam publikuje.

Tam też pojawiają się porady moje odnośnie tego jak możecie prowadzić swój biznes ubezpieczeniowy, pozyskiwać bardziej skutecznie klientów czy też czasami tam też dokumentuje swoje życie.

I do tego też zachęcam. Jeżeli chcecie budować swoją markę osobistą, np. w mediach społecznościowych, no to są takie trzy filary podstawowe: pokazuj jak pomagasz swoim klientom – pierwszy filar, Drugi filar – jak żyjesz, jak  rozwijasz swoją firmę, swój biznes ubezpieczeniowy.

I trzeci filar – pokazuj jak twoja pomoc, produkty ubezpieczeniowe pomagają twoim klientom na co dzień czyli edukuj. To byłoby na tyle. Do usłyszenia, cześć.


Przeczytaj też:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *