blog | marcinkowalik.online

Trzy dobre wiadomości o Szczycie Ubezpieczeniowym w Poznaniu (MDAU 064)

Dołącz do 1800 sprytnych agentów i zapisz się do newslettera:

W tym video opowiadam o patronacie Gazety Ubezpieczeniowej nad Szczytem Ubezpieczeniowym w Poznaniu i kilku innych miłych akcentach dnia.

Lokalny Szczyt Ubezpieczeniowy w Poznaniu to lokalna edycja internetowej konferencji Szczyt Ubezpieczeniowy.

Szkolenia dla agentów ubezpieczeniowych w Poznaniu

W Poznaniu w ramach Szczytu 25.05.2019 odbędzie się 6 szkoleń dla agentów ubezpieczeniowych.

Bilety na Szczyt w Poznaniu: https://SzczytUbezpieczeniowy.pl/sklep/

Transkrypcja:

1
00:00:00,816 –> 00:00:07,816
Cześć. Dziś wydarzyło się kilka bardzo fajnych rzeczy związanych ze zbliżającym się Szczytem Ubezpieczeniowym w Poznaniu.

2
00:00:07,940 –> 00:00:13,091
Otóż, po pierwsze: Mamy patronat Gazety Ubezpieczeniowej. Dziękuję bardzo za zaufanie.

3
00:00:16,522 –> 00:00:29,522
Co oznacza to że wszyscy uczestnicy Szczytu Ubezpieczeniowego w Poznaniu 25.05.2019 będą mogli otrzymać, jeżeli się zgłoszą, darmowy egzemplarz właśnie Gazety Ubezpieczeniowej.

4
00:00:29,969 –> 00:00:44,969
To jest super. To była pierwsza dobra wiadomość. Druga dobra wiadomość jest taka że ktoś kupił w jednym procesie zakupowym 12 biletów za jednym zamachem. 12 biletów na Szczyt Ubezpieczeniowy w Poznaniu. Świetny wynik!

5
00:00:45,169 –> 00:01:11,769
To była druga wiadomość. Trzecia wiadomość jest taka, że ktoś się wybiera na Szczyt Ubezpieczeniowy w Poznaniu 25.05.2019 z Wrocławia. Super! To jest jeden z fajniejszych piątków tej wiosny narazie. Czy będzie jeszcze lepiej – zaraz zobaczymy. A tak wygląda Szczecin drugiego dnia wiosny. Cześć! Trzymajcie się.

Automatyczne pozyskiwanie i obsługa klientów ubezpieczeniowych na Facebooku 24h na dobę 7 dni w tygodniu (MDAU 063)

Pozyskuj nowych klientów ubezpieczeniowych, sprzedawaj więcej ubezpieczeń. Zarejestruj się aby otrzymywać darmowe porady.

W tym odcinku możesz posłuchać lub obejrzeć prelekcję którą wygłosiłem w ramach pierwszego lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie 9 lutego 2019.

Tutaj obejrzyj relację z tej konferencji.

Pozostałe 5 szkoleń z tej konferencji w postaci video, możesz kupić tutaj: Pakiet szkoleń VIDEO VIP – Lokalny Szczyt Ubezpieczeniowy Szczecin.

Pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych na Facebooku dzięki chatbotom

Transkrypcja:

 

Chatboty jako wirtualni asystenci agenta ubezpieczeniowego

Od pewnego czasu zgłębiam bardzo mocno temat chatbotów. Chatboty to są takie programy, skrypty, dosyć proste roboty nazwijmy to, które funkcjonują na Facebooku.

52 porady na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych

Jeżeli macie ochotę, to możecie wejść sobie np. teraz na ten adres: bit.ly/52-tygodnie – i co się wtedy wydarzy?

Wtedy się wydarzy… To jest skrót, link do postu na Facebooku. I ten post na Facebooku to jest mój post na moim fanpage’u.

Ja w tym poście mówię:

“Drogi odbiorco, drogi agencie ubezpieczeniowy, jeżeli dodasz jakikolwiek komentarz pod tym postem, to mój asystent będzie Tobie co tydzień automatycznie wysyłał porady, atrakcyjne treści.

Porady, które pomogą Ci sprzedawać więcej ubezpieczeń albo pozyskiwać więcej klientów.”

To jest świetne z dwóch powodów. Po pierwsze każdy taki komentarz pod tym postem, jak wiecie, powoduje, że na Facebooku więcej osób widzi tę wiadomość, czyli docieram do większej liczby osób.

Ale jest jeszcze druga świetna strona.

To nie jest tak, że ja siedzę faktycznie 24 godziny na dobę i wysyłam tym ludziom wiadomości. Nie. Za mnie cały czas robi to chatbot, czyli ten mój wirtualny asystent.

Czyli to jest taki programik, podłączony do mojego fanpage’a, który to wszystko za mnie robi.

Podcast dla agentów ubezpieczeniowych

To się wzięło stąd, że mam podcast, czyli taka audycja radiowa w Internecie, w którym co tydzień staram się pomagać agentom ubezpieczeniowym w pozyskiwaniu klientów i mam nagrane po prostu porady.

Więc tych porad się już zebrało na tyle dużo – ponad 56 sztuk – że mogę powiedzieć: “Co tydzień będę Ci przez 52 tygodnie wysyłał taką poradę”.

I taki chatbot, taki wirtualny asystent, co tydzień wszystkim tym, którzy dodali tutaj komentarz, wysyła w Messengerze, czyli w tym komunikatorze na Facebooku, z którego korzysta większość z nas prawdopodobnie, taki link.

Jest to zautomatyzowana komunikacja z klientem. To jest jeszcze jeden przykład takiego asystenta.

Inny przykład funkcjonalności takiego chatbota możecie zobaczyć na przykładzie właśnie Szczytu Ubezpieczeniowego.

Czyli do fanpage’a na Facebooku Szczytu Ubezpieczeniowego podpiąłem chatbota i jeżeli ktoś wejdzie sobie na ten adres i doda komentarz, to dostanie 5-minutowy darmowy fragment z prelekcji Dariusza Halczoka z OVB Polska.

I to jest fragment właśnie takiej prelekcji Dariusza ze Szczytu Ubezpieczeniowego. I znowu ten chatbot robi to za mnie.

Ja normalnie jestem pracy albo z dzieckiem idę do przedszkola, nie ruszam tego, ten chatbot cały czas robi to za mnie. I teraz mam nadzieję, że już się pojawia w waszych głowach zastosowanie takiego chatbota dla agenta ubezpieczeniowego. Idziemy dalej.

Messenger to jest ten komunikator, który domyślnie jest sparowany z Facebookiem.

Klienci ubezpieczeniowi na Messengerze

Ja już zaobserwowałem coś takiego, że z wieloma osobami na Messengerze rozmawiam, a nie mam do nich numeru telefonu i to jest takie zachowanie…

Kiwacie głowami, więc widzę, że na szczęście to nie tylko ja tak mam. To jest takie zachowanie, które jest efektem tego, że jest już to na tyle popularny komunikator, że nie chce nam się dać numeru telefonu albo z lenistwa, ale po prostu się komunikujemy przez Messengera.

I tak samo za chwilę będzie robiła ponad połowa Polaków. Bo mówi się, że prawie połowa Polaków korzysta z Facebooka, więc tak pewnie będzie za chwilę. Co jest świetne w Messengerze to jest to, że bardzo skraca dystans.

I jest on bardziej intuicyjny, niż SMS – nie tylko przez emotikony, nie tylko przez uśmiechy, można dodawać tam zdjęcia, filmy. To, co mnie ujmuje, to to, że rozmowa przez Messengera jest bardziej podobna do prawdziwej rozmowy, niż taka rozmowa przez e-mail czy przez SMS.

Problem agenta ubezpieczeniowego

Dobrze, ale wróćmy do powodu naszego spotkania. Jaki miał problem agent ubezpieczeniowy, który zdecydował się na skorzystanie z takiego chatbota, z takiego wirtualnego asystenta?

Ten agent ubezpieczeniowy ciągle pozyskiwał te same podstawowe dane przez telefon od klienta, ten agent ciągle zadawał te same pytania potencjalnemu klientowi, czyli to była inwestycja jego czasu.

Powtarzalne czynności w pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych

Czasami klient nie chciał przesłać zdjęć dowodu rejestracyjnego, zasłaniając się różnymi powodami, czasami absurdalnymi.

I też ten agent często odpowiadał na te same pytania, czyli to był zestaw bardzo powtarzalnych czynności – mało produktywnych – które zajmowały dużo czasu.

I jak ten agent sobie zsumował, ile te czynności zajmują czasu, to wyszła mu duża liczba.

I ten agent ubezpieczeniowy, mój przyjaciel z pod Krakowa, pomyślał, że może mógłby wykorzystać takiego wirtualnego doradcę, takiego chatbot do wykonywania takich powtarzalnych czynności.

I właśnie teraz wyobraźmy sobie, że pozyskujemy takie dane od klienta – te takie podstawowe dane, które potrzebujemy do kalkulacji – że pozyskujemy te dane automatycznie.

Wyobraźmy sobie, że dostajemy gotowy zestaw danych, który jest niezbędny do przygotowania oferty.

Oczywiście możemy się skonsultować z klientem w sprawie jakichś tam szczegółów, ale już mamy podstawowy zestaw danych.

Maksymalnie oszczędzamy swój czas na pozyskanie nowych danych i budujemy swoją bazę klientów, którym możemy wysyłać np. nowe oferty.

I teraz jeszcze jedna magia jest w tych wirtualnych doradcach, w tych chatbotach. Nie wiem jak u was, ale jak ja dostaję jakieś powiadomienie, jakąś wiadomość na Messengerze, to jest bardzo mało prawdopodobne, że ja jej nie odczytam.

Bo to jest taka nasza natura, że dostaliśmy jakąś wiadomość, więc chcemy ją odczytać, bo może jest w tym coś ważnego.

Klienci ubezpieczeniowi otwierają wiadomości na Messengerze

Dlatego też współczynnik otwarć tych wszystkich wiadomości, które są wysyłane poprzez Messengera i współczynnik kliknięć, jest bardzo wysoki.

On jest w tej chwili jeszcze dużo, dużo wyższy, niż w przypadku maili czy SMS. Więc czym jest taki automatyczny, wirtualny doradca?

To są automatycznie odpowiedzi na Messengerze, ułożone zgodnie z naszym schematem. Idziemy dalej.

I jak ten przedsiębiorczy agent ubezpieczeniowy Dominik sobie rozwiązał ten problem? On stworzył wirtualnego doradcę, stworzył formularze dopasowane do potrzeb danego produktu ubezpieczeniowego.

Ponieważ ubezpieczenie komunikacyjne wymaga innych danych, lead na ubezpieczenie na życie wymaga innych danych.

Zbieranie leadów ubezpieczeniowych dzięki Facebookowi

Ale też rozwinął sobie te bazy o dodatkowe formularze, które pozyskiwały dane do dodatkowych ubezpieczeń.

Czyli jak już raz złapał klienta, to mógł sobie robić cross-sell na inne rodzaje ubezpieczeń. Po to, żeby ułatwić korzystanie z tego chatbota konsumentowi, czyli temu użytkownikowi końcowemu, zbudował proste menu, które zawiera podstawowe informacje o agencie ubezpieczeniowym.

Idźmy dalej, może się uda pokazać proste video, które pokazuje jak taki chatbot działa.

I co jest wspaniałe w korzystaniu z takiego chatbota? Bo powiedziałem wam jak ja z niego korzystam, nazwijmy to, komunikując się z agentami ubezpieczeniowymi, ale wróćmy do tego naszego problemu.

Taki chatbot, taki asystent wirtualny może dla was zbierać leady, czyli podstawowe informacje kontaktowe, 24 godziny na dobę.

Czyli jeżeli wy obsługujecie jakiegoś klienta albo śpicie, albo jesteście na spacerze, a ktoś napisze na waszym fanpage’u agenta ubezpieczeniowego:

„Proszę o ofertę na ubezpieczenia OC”, to taki asystent może dla was zebrać o tej 23 bardzo proste informacje od tego klienta po to, żebyście wy do wybranej dla siebie godziny, czyli np. następnego dnia też, mogli zrobić kalkulację i się skontaktować z tym klientem.

I to, co jest super ważne, to jest trzeci punkt: zadowolenie klientów z oferowanej możliwości przekazania danych.

Czemu to jest ważne? Kiedy pracowałem z tymi ubezpieczycielami Direct czy też z bankami, z tymi centralami w Warszawie, to oni tak działali, że zbierali poprzez reklamę w Internecie dużo leadów i bardzo szybko te leady obdzwaniali.

Bardzo szybko to znaczy minuta, dwie, trzy. Nie godzina, nie dwie godziny, nie dzień.

Czemu jest to ekstremalnie ważne? Taki przysłowiowy Kowalski – on nie wypełnia leada tylko u jednego agent ubezpieczeniowego.

On jak wchodzi w Google i wpisuje sobie: „tanie ubezpieczenie OC Szczecin”, to on wypełnia kilka tych formularzy u różnych agentów, u różnych ubezpieczycieli.

I oczywiście cena końcowa jest dla niego ważna, ale ten ubezpieczyciel albo ten agent ubezpieczeniowy, który do niego dzwonił jako pierwszy, ma największe szanse na domknięcie sprzedaży.

Dlatego też w chwili, kiedy przekażemy informację klientowi: „Hej, mam od Ciebie dane, pracuję nad ofertą”, to u niego już zostaje informacja: „Ok, ten agent ode mnie odebrał podstawowe dane, lead został wysłany”.

Fajny cytat:

„Średnio na rozmowę z klientem poświęcałem 5 minut na pozyskanie podstawowych danych osobowych i samochodu do ubezpieczenia przy AutoCasco, dochodziło nawet do 10 minut na rozmowę.

W ciągu dnia jestem w stanie zaoszczędzić nawet 30 minut na klientach komunikacyjnych. Analizując również inne ubezpieczenia oszczędzam w sumie ok. godziny czasu na podstawowe pytania”.

No ja bym chciał mieć godzinę czasu więcej w ciągu dnia, podejrzewam, że wy pewnie też.

Za chwilę wam pokażę to video, mam nadzieję, że zadziała.

Jeżeli jesteście zainteresowani takim wirtualnym asystentem, to macie tutaj dane kontaktowe do tego Dominika, który jest agentem ubezpieczeniowym, czyli rozumie wasze potrzeby i wasze problemy, bo sobie zaoszczędził tę godzinę czasu dziennie, ale tworzy też takich wirtualnych asystentów, których można sobie podpiąć pod fanpage na Facebooku.

Historia agenta ubezpieczeniowego który oszczędza godzinę czasu dziennie

I on mnie poprosił, żebym ja tę historię wam opowiedział.

Ja uznałem, że ona jest tak ciekawa i ona może rozwiązać takie problemy, i zaoszczędzić wam tyle czasu, że stwierdziłem, że to będzie pierwsza prelekcja lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego.

I tak, jak mówię, wszystkim wam wyślę tę prelekcję z moim komentarzem głosowym, też z danymi kontaktowymi do niego. Jeżeli ktokolwiek będzie jeszcze chciał się z nim skontaktować, to walcie do mnie śmiało.

Czy są jakieś pytania do tej prelekcji na ten moment?

Dobra. To kto ma fanpage na Facebooku agenta ubezpieczeniowego?

Ok. Super, dobrze. To zrobimy tak, że z racji tego, że ja muszę przygotować kolejnego prelegenta i go podpiąć, między każdą prelekcją będziemy sobie robić krótką przerwę 5-minutową.

Ale mam jeszcze jedno ważne ogłoszenie.

Mamy bardzo fajnego partnera tego naszego Szczytu – to jest Gazeta Ubezpieczeniowa. I mam mnóstwo egzemplarzy Gazety Ubezpieczeniowej, z którą nie chcę wracać do domu, bo już ją przeczytałem. Ale nie mogę wam jej dać tak po prostu.

Chętnie przekażę każdy egzemplarz każdej osobie, która sobie zrobi ze mną selfie i wrzuci na Facebooka. Czy tak może być?

Super. To zróbmy sobie 5 minut przerwy, jest kawa, jest woda, są ciastka…

 

Zobacz też:

Pierwszy lokalny Szczyt Ubezpieczeniowy w Szczecinie i automatyczne pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych na Facebooku dzięki chatbotom (MDAU 051)

Historia agenta który oszczędza godzinę dziennie dzięki wirtualnemu asystentowi (MDAU 059)

Rozpoczęcie lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie (MDAU 062)

Pozyskuj nowych klientów ubezpieczeniowych, sprzedawaj więcej ubezpieczeń. Zarejestruj się aby otrzymywać darmowe porady.

Posłuchaj jak rozpoczynaliśmy pierwszy lokalny Szczyt Ubezpieczeniowy w Szczecinie. Tutaj możesz obejrzeć relację video z tej konferencji.

Tutaj możesz kupić dostęp do wszystkich sześciu szkoleń video z tej konferencji dla agentów ubezpieczeniowych.

Lokalny Szczyt Ubezpieczeniowy w Szczecinie

Lokalny Szczyt Ubezpieczeniowy w Szczecinie

Historia pierwszej konferencji w Szczecinie

Transkrypcja:

Dzień dobry!

Bardzo się cieszę, że się spotykamy po raz pierwszy na pierwszym lokalnym Szczycie Ubezpieczeniowym.

Pierwsza konferencja dla agentów ubezpieczeniowych w Szczecinie

Ja nazywam się Marcin Kowalik, bardzo się cieszę, że jesteśmy w takim licznym gronie. Myślę, że już teraz tak trochę jesteśmy zwycięzcami, bo pokonaliśmy fakt, że jest sobota i że chcemy się dowiedzieć czegoś więcej, i że nie odpuszczamy, nie mamy weekendowego luzu.

Ostatni spóźnialscy, podejrzewam, że jeszcze wchodzą, ale my już zaczynamy, ponieważ nasz czas, wasz i czas prelegentów jest bardzo ważny.

To jest pierwsze wydarzenie z cyklu Szczyt Ubezpieczeniowy.

Trzeba by też powiedzieć, czym w ogóle Szczyt Ubezpieczeniowy jest i od czego się to wszystko zaczęło.

Szkolenia video dla agentów ubezpieczeniowych

Wszystko się zaczęło tak naprawdę od internetowej konferencji SzczytUbezpieczeniowy.pl. Jakiś czas temu ja sam chciałem zostać agentem ubezpieczeniowym, ale z różnych powodów – 120 godzin szkoleń w Warszawie i też innych – nie podjąłem się tego wyzwania.

Natomiast z racji tego, że kiedyś, kilka lat temu, pracując w agencji marketingu internetowego, pozyskiwałem sprzedaż dla central tych ubezpieczycieli i banków w Warszawie, pozyskiwałem nowych klientów… (Zapraszamy).

Stwierdziłem, że powinno być też tak, że również agenci ubezpieczeniowi powinni mieć dostęp do narzędzi, do sposobów, do wiedzy, jak skutecznie pozyskiwać klientów przez Internet.

I stwierdziłem, że potrzebne jest miejsce w Internecie, w którym z jednej strony agenci ubezpieczeniowi, a z drugiej strony praktycy biznesu, praktycy marketingu, trenerzy, szkoleniowcy, będą się spotykać i dzielić wiedzą. I stąd też powstał Szczyt Ubezpieczeniowy.

I to jest Internetowa konferencja, która odbywa się co roku. Pierwsza odbyła się w 2017 roku w listopadzie, druga odbyła się w listopadzie 2018 roku, trzecia odbędzie się oczywiście w listopadzie 2019 roku.

Pokrótce tylko powiem, kto był prelegentem rok temu i w 2018. W 2017 mieliśmy Waldemara Poberejko – świetny ekspert, jeśli chodzi o sprzedaż ubezpieczeń grupowych, Katarzyna Słaboń pokazywała jak na fanpage’u agenta ubezpieczeniowego robić fajny biznes.

Był też np. Paweł Tkaczyk – bardzo znana postać, jeżeli chodzi o budowanie wizerunku, jeżeli chodzi o obecność w Internecie.

Był też Igor Rusinowski, czyli prezes Unilink, jako praktyk sprzedaży i człowiek, który naprawdę żyje ubezpieczeniami.

Ale byli też przedstawiciele firm, które dostarczają rozwiązania dla agentów ubezpieczeniowych – np. Marcin Rzetecki, czy też Marcin Konopka, który dzisiaj tutaj będzie prelegentem.

Byli też tacy prelegenci ze szczecińskim akcentem – np. Wojciech Kłodziński, czy też Marcin Kowalik. To są szkolenia video, które zostały raz nagrane specjalnie na ten Szczyt Ubezpieczeniowy i one są dostępne w Internecie, można je kupić i mieć do nich dożywotnio dostęp przez Internet. Idziemy dalej.

W 2018 roku mieliśmy nowych prelegentów. Oni nagrali specjalnie pod to wydarzenie internetowe ponownie nowe szkolenia i mieliśmy taki zestaw prelegentów, jak np. Dariusz Szlas – znowu z Unilink, dr Filip Przydróżny – pewnie znany większości z was np. z Gazety Ubezpieczeniowej.

Był też Mirosław Szymański z home.pl, który dzisiaj również będzie prelegentem. Był też Marcin Osman – bardzo znany wydawca i praktyk sprzedaży, była Izabela Krejca-Pawski, która mówiła np. jak skutecznie umawiać spotkania w branży ubezpieczeniowej.

I idea, która stoi za tą internetową konferencją jest taka, żeby praktycy dzielili się wiedzą i żeby ta wiedza docierała w przystępny sposób, czyli przez Internet, do odbiorców, czyli do agentów ubezpieczeniowych.

Networking dla agentów ubezpieczeniowych

Ale jednego mi brakowało w tym Szczycie Ubezpieczeniowym cały czas. Brakowało mi networkingu. Bo przecież Internet jakkolwiek jest wspaniały, to jeszcze nie pozwala zrobić tego, co my zrobiliśmy tutaj dzisiaj.

Nie pozwala się spotkać w fajnej atmosferze przy kawie, wymienić się doświadczeniami i pogadać o tym, jak wznieść swój biznes na lepszy poziom. Dlatego też dzisiaj się spotykamy po raz pierwszy – mam nadzieję, że nie po raz ostatni – w takim gronie.

I dobierając tych prelegentów dzisiaj, na to nasze dzisiejsze spotkanie, brałem pod uwagę wypowiedzi uczestników tego Szczytu internetowego. Brałem pod uwagę to, jakie wydaje mi się, że agenci ubezpieczeniowi mają problemy i mam nadzieję, że każdy wyniesie coś dzisiaj dla siebie z tego naszego Szczytu. Idźmy dalej.

Krótko powiem o prelegentach. Czemu powiem teraz o prelegentach? Ponieważ chciałbym, abyście każdą przerwę miedzy prelekcją wykorzystali na to, żeby do tych prelegentów – jeżeli oczywiście chcecie – podeszli, zadawali pytania i wyciągnęli jak najwięcej z tego naszego spotkania.

Ja ze względów technicznych będę robił pomiędzy każdym wystąpieniem przerwę, żeby przypiąć mikrofon. I teraz – czemu jest mikrofon? Nie musicie robić żadnych notatek. Te wszystkie prelekcje z dzisiejszego spotkania dostaniecie w formie: prezentacja w PowerPoint + audio, czyli wypowiedź prelegenta.

Pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych na Facebooku dzięki chatbotowi

Ja powiem wam o automatycznym pozyskiwaniu i obsłudze klientów ubezpieczeniowych na Facebooku 24 godziny na dobę.

4 sposoby na zdobywanie klientów na Facebooku

Brzmi super, następne proszę. Jakub Kozieł, który mnie teraz dzielnie wspiera w zmienianiu slajdów, podejmie się za chwilę ciekawszego zadania – powie o 4 sposobach na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych dzięki Facebookowi.

Zaznaczam, że tutaj się pojawią twarze, które też znacie ze szczecińskiego rynku ubezpieczeniowego.

Jak sprzedawać więcej ubezpieczeń dzięki programowi dla agenta

Marcin Konopka – bardzo się cieszę, że udało mi się ściągnąć Marcina z Warszawy.

Marcin Konopka reprezentuje firmę Berg System, powie o 8 praktycznych technikach zwiększenia sprzedaży w ubezpieczeniach.

Berg System to jest firma, która oferuje narzędzie CRM, dzięki któremu można efektywnie kontaktować się z klientami i zwiększać sprzedaż.

Zdobywanie klientów ubezpieczeniowych dzięki Google Moja Firma

Mirosław Szymański z home.pl opowie o pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych dzięki Google Moja Firma.

Jak zarabiać jako agent dzięki ubezpieczycielom Direct

Dominik Grabowski – i to jest super temat: Jak zarabiać jako agent na ubezpieczycielach Direct? Czytając wiele for internetowych i grup na Facebooku wiem, jak bardzo dla agentów ubezpieczeniowych to jest bolesny temat – kanał Direct.

Bo panuje takie przekonanie, że ten kanał Direct troszkę odbiera klienta w niektórych scenariuszach agentowi ubezpieczeniowemu.

I my nie chcemy walczyć z tym kanałem, my chcemy postarać się zagarnąć jak najwięcej dla siebie z wykorzystaniem tego kanału.

I o tym opowie Dominik – bardzo ciekawa prelekcja. Nie chciałem żebyśmy się skupiali tylko i wyłącznie na takich technicznych aspektach, na marketingowych aspektach i pojawiła się Katarzyna.

Katarzyna Lewandowska opowie na temat: Bez litości, czyli zasuwaj po swój sukces w ubezpieczeniach. Trening mentalny dla sił sprzedaży.

Gotowi?

 

Poprzedni wpis:

Jak na Facebooku zdobywać lekarzy jako klientów ubezpieczeniowych (MDAU 061)

 

 

 

Jak na Facebooku zdobywać lekarzy jako klientów ubezpieczeniowych (MDAU 061)

Pozyskuj nowych klientów ubezpieczeniowych, sprzedawaj więcej ubezpieczeń. Zarejestruj się aby otrzymywać darmowe porady.

Pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych na podstawie zawodu

 

Cześć, słuchasz podcastu Marketing i sprzedaż dla agenta ubezpieczeniowego, ja nazywam się Marcin Kowalik i dzisiaj zacznę od pytania: w jakim zawodzie pracują ci Twoi wymarzeni, najciekawsi klienci, czyli klienci, których najbardziej chciałbyś pozyskiwać?

Dodaj swój komentarz pod tym filmem albo pod tym podcastem.

Pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych dzięki Facebookowi

Jaki jest zawód, w którym pracują Twoi klienci, których chcesz pozyskiwać na ubezpieczenia? To jest ważne, ponieważ za chwilę sam zrozumiesz dlaczego.

Najpierw trzeba wyjaśnić, dlaczego ten dzisiejszy odcinek podcastu albo to video – jeżeli oglądasz – tak się nazywa, jak się nazywa.

A tytułem dzisiejszego odcinka, jest: Jak pozyskiwać na Facebooku lekarzy jako klientów ubezpieczeniowych? Intrygujące, prawda? Już tłumaczę skąd pomysł na taki odcinek i  jak do tego można się zabrać w fajny sposób.

Otóż inspiracją, takim bodźcem do tego odcinka była dla mnie prelekcja Jakuba podczas pierwszej lokalnej edycji Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie.

Jakub Kozioł opowiadał wtedy na temat: 4 sposoby na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych dzięki Facebookowi.

Inspiracja na zdobywanie klientów ubezpieczeniowych

Jeżeli nie dotarłeś jakoś na tę konferencję, to zawsze możesz zdobyć 6 prelekcji z tego Szczytu Ubezpieczeniowego, wchodząc na: SzczytUbezpieczeniowy.pl/szczecin. I tam Jakub pokazał 4 świetne sposoby na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych dzięki Facebookowi.

Szkolenie dla agentów ubezpieczeniowych z pozyskiwania klientów

Ja natomiast, patrząc na tę prelekcje, uświadomiłem sobie, że podajemy Facebookowi mnóstwo danych – my jako użytkownicy. I podajemy tam np. takie dane, takie informacje, jak zawód w jakim pracujemy, stanowisko zawodowe.

I Facebook gromadzi te dane po to, żeby skutecznie wyświetlać reklamy innym użytkownikom. I teraz zastanówmy się, jak możemy to wykorzystać jako agenci ubezpieczeniowi. No właśnie, możemy. I już tłumaczę jak.

Kampania reklamowa na Facebooku dla agenta ubezpieczeniowego

Jeżeli nie oglądasz teraz tego video, a słuchasz tego podcastu, to nie przejmuj się – ja to, co wszyscy widzą na ekranie, będę też opowiadał. Wchodzimy na Facebook.com, po lewej stronie widzimy link do naszego profilu, aktualności itd. i w sekcji „Eksploruj” powinniśmy widzieć taki link: „Menedżer reklam”.

Klikamy w ten menedżer reklam i uruchomimy, stworzymy razem pierwszą kampanię na Facebooku, wyświetlaną osobom w Warszawie, które jako stanowisko zawodowe zadeklarowały „lekarz”. Super, prawda? To jedziemy.

Pozyskiwanie lekarzy jako klientów ubezpieczeniowych na Facebooku

Wchodzimy w ten menedżer reklam, wybieramy konto reklamowe – pewnie będziecie mieli tylko jedno – i za chwilę będziemy tworzyć kampanię reklamową. Klikamy „Utwórz”, wybieramy cel tej kampanii.

Na początek wybierzmy „Ruch” – nie musimy tutaj się wdawać w większe szczegóły. Możemy nazwać jakoś tę kampanię, np. “lekarze Warszawa”. I co jest w pierwszym kroku? W pierwszym kroku powinniśmy w tej kampanii oznaczyć lokalizację, czyli osobom, znajdującym się w jakiej lokalizacji, chcemy wyświetlać tę reklamę.

Targetowanie reklam na klientów ubezpieczeniowych w Warszawie

Nie w całej Polsce oczywiście, tylko osobom, które mieszkają w Warszawie. Więc wpisujemy „Warszawa” w polu „lokalizacje” i tę średnicę targetowania zmniejszamy z 40 kilometrów do 20 – to pewnie wystarczy. Czyli mamy taki promień. Możemy zmienić zakres wiekowy osób, którym się te reklamy wyświetlają.

18 lat to za mało, podejrzewam, że 26 to już jest lepiej. I może do 60. Co ważne, zaznaczamy też język, jakim posługuje się dany użytkownik Facebooka, do którego chcemy wyświetlać te reklamy, czyli język polski. I teraz uwaga, dzieje się magia.

W sekcji „Szczegółowe opcje targetowania” zaczynamy wpisywać słowo: „lekarz” i za chwilę nam Facebook wyświetli propozycje targetowania – propozycje zawodów, stanowisk zawodowych, związanych właśnie z lekarzami. I wybieramy sobie jakąś pierwszą opcję i klikamy „Propozycje”. I teraz widzimy takie propozycje, jak: lekarz – stanowisko zawodowe, potem będzie bardziej dokładnie.

Medycyna rodzinna jako stanowisko zawodowe. Lekarz dentysta jako stanowisko zawodowe. Pediatra jako stanowisko zawodowe.

Stomatologia, lekarz rodzinny, neurochirurgia, stomatologia, kardiologia jako stanowisko zawodowe, podane przez użytkownika. Lekarz dentysta – to już było, ortodoncja, neurologist. Czyli to są wszystko stanowiska zawodowe podane przez użytkowników, jako zawody, jako stanowiska, w których pracują.

Lekarz dentysta – kierunek studiów niekoniecznie, bo to jeszcze nie są lekarze, tylko osoby studiujące. Stanowisko zawodowe: radiologia – bierzemy. I wszystkie te grupy zawodowe, te stanowiska zawodowe dodajemy do tej naszej grupy, do której będziemy wyświetlać reklamy.

I dzięki temu już wiemy, że to będzie reklama wyświetlana osobom, które są w Warszawie, które mówią po polsku, które są w wieku między 26 a 60 lat i które podały jako stanowisko zawodowe któreś właśnie z tych pozycji. Czyli pediatra, dentysta, lekarz rodzinny itd.

Do ilu osób dotrze reklama agenta ubezpieczeniowego

Widzimy teraz, że teoretycznie to oznacza, że ta reklama będzie wyświetlona od 190 do 740 osób. Będzie wyświetlana – to nie znaczy że one w nią klikną. To jest jakiś tam pierwszy parametr, który daje nam mniej więcej obraz tego, ilu osobom się wyświetli ta reklama. Przy budżecie 20 dolarów dziennie.

To jest duży budżet, proponuję zacząć od mniejszego – 2 dolarów dziennie. I potem trzeba kliknąć „Kontynuuj” i przejść dalej do tworzenia samej reklamy, o czym dzisiaj nie będziemy mówić, bo to już są bardziej skomplikowane rzeczy.

Nowy sposób na precyzyjne zdobywanie klientów ubezpieczeniowych

Ja dzisiaj chciałem wam uzmysłowić i pokazać, że macie dostęp do świetnego narzędzia, które w bardzo precyzyjny sposób może wyświetlić reklamy odpowiednim osobom w odpowiednim mieście.

Czyli jeżeli bardzo dobrze wam się układa pozyskiwanie klientów i sprzedaż ubezpieczeń np. lekarzom i macie w tym duże doświadczenie, i możecie wiele zaoferować tym swoim klientom, to właśnie teraz macie narzędzie do pozyskiwania klientów, którzy są lekarzami, którzy są w waszym mieście.

Dygresja, która może do końca dygresją nie jest: 90% agentów ubezpieczeniowych, którzy się pojawili na pierwszym Lokalnym Szczycie Ubezpieczeniowym w Szczecinie, pojawiło się na tym Szczycie, ponieważ dowiedzieli się o tym wydarzeniu, o tej konferencji z mojej reklamy na Facebooku, którą wyświetlałem – uwaga – użytkownikom, którzy zadeklarowali na Facebooku, że ich stanowisko zawodowe to agent ubezpieczeniowy albo doradca finansowy i że są w Szczecinie albo w Zachodniopomorskim.

No właśnie, czyli działa po prostu.

Namawiam też do tego, żeby nie zniechęcać się po pierwszych porażkach z takimi kampaniami.

Dajcie sobie czas, taka kampania musi być aktywna co najmniej dwa tygodnie, dlaczego też mówię od razu, żeby ten budżet dzienny wpisywać niski.

Pamiętajcie też o tym, że ta kampania, to konto facebookowe będzie podpięte do waszej karty kredytowej, więc tym bardziej warto jest ustawić niski budżet i mieć z tyłu głowy, że codziennie z tej karty mogą schodzić środki.

Mam nadzieję, że natchnąłem was tym pomysłem do działań i mam uprzejmą prośbę – powiedzcie w komentarzu pod tym filmem albo pod tym podcastem, do jakich stanowisk zawodowych wy chcecie dotrzeć.

Inaczej – na jakich stanowiskach zawodowych są wasi klienci?

Czy to jest sportowiec, czy to jest lekarz, czy to jest pracownik biurowy, czy to jest księgowy?

I jak skomentujecie, to na bazie tych komentarzy ja będę mógł przygotować kolejny materiał, żeby wam pokazać, jak to zrobić dla waszej grupy zawodowej.

To byłoby na tyle. Marcin Kowalik, do usłyszenia, cześć.

 

Poprzedni odcinek podcastu:

Wrażenia po pierwszym lokalnym Szczycie Ubezpieczeniowym w Szczecinie (MDAU 060)

Wrażenia po pierwszym lokalnym Szczycie Ubezpieczeniowym w Szczecinie (MDAU 060)

Internetowe szkolenia ubezpieczeniowe dla agentów

Przygotowania do pierwszego Lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie rozpoczęliśmy jeszcze w grudniu.

Będąc wtedy “na świeżo” po drugiej edycji Internetowego Szczytu Ubezpieczeniowego, widziałem że olbrzymi zasięg jaki daje Internet jest wspaniały. Docieramy z treściami szkoleniowymi z roku na rok do co raz większej liczby agentów ubezpieczeniowych.

Dzielimy się wiedzą od skrupulatnie wybieranych prelegentów obecnie już ponad siedmioma setkami agentów. Każdy z nich w zaciszu swojego domu lub biura, w komfortowych warunkach czerpie wiedzę z naszych szkoleń w ramach internetowej konferencji Szczytu Ubezpieczeniowego.

Dowodem na to są statystyki Szczytów Ubezpieczeniowych, które jasno pokazują wzrost liczby uczestników rok do roku, oraz rodzaje urządzeń na których uczestnicy oglądają Szczyt.

Lokalna konferencja branży ubezpieczeniowej

Jednak nic nie zastąpi networkingu, poznawania uczestników osobiście, oraz wymiany doświadczeń w luźnej, konferencyjnej atmosferze.

Pierwszy Lokalny Szczecin Ubezpieczeniowy w Szczecinie
Pierwszy Lokalny Szczecin Ubezpieczeniowy w Szczecinie

Dlatego też postanowiliśmy na próbę, 2go lutego zorganizować pierwszą lokalną konferencję pod szyldem Szczytu Ubezpieczeniowego, w Szczecinie.

Na miejsce konferencyjni wybrałem Skybox – przestrzeń szkoleniową w centrum, z pięknym widokiem i pod przyjacielskim okiem Michała.

Patronat nad konferencją objęła Gazeta Ubezpieczeniowa oraz Ogólnopolska Baza Agentów Ubezpieczeniowych.

Swoje uczestnictwo jako słuchacz zgłosiło prawie 100 osób. Jak to zwykle jednak bywa przy darmowych wydarzeniach tego typu, dodatkowo – organizowanych w weekend – na konferencji pojawiło się 50 osób.

Co jednak bardzo budujące – wszyscy uczestnicy byli bardzo pozytywnie nastawieni do całego wydarzenia, prelegentów oraz faktu że spotykamy się w celu wymiany doświadczeń i podnoszenia swojego biznesu ubezpieczeniowego na wyższy poziom.

Wszyscy uczestnicy zapisali się też do newslettera Szczytu Ubezpieczeniowego. Dzięki temu otrzymają na 24h dostęp do materiałów z Internetowego Szczytu Ubezpieczeniowego 2019, który odbędzie się 21.11.2019.

Relacja video ze Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie

Dożywotni dostęp VIP VIDEO do prelekcji ze Szczytu

Brzmi kusząco? Przegapiłeś tą konferencję lub Szczecin jest zbyt odległym miastem dla Ciebie?
Tutaj możesz kupić dostęp dożywotni do wszystkich sześciu prelekcji w postaci video z tego lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie.

Jak pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych na Facebooku? Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń? Jakie są darmowe narzędzia dla agenta? Wiedza od twórców programów dla agentów.

W programie pierwszego lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie znaleźli się prelegenci oraz tematy:

W programie konferencji znalazły się prelegenci z wystąpieniami:
• Jakub Kozieł (UpLead) – Cztery sposoby na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych dzięki Facebookowi
• Marcin Konopka (Berg System – aplikacja do sprzedaży ubezpieczeń) – 8 praktycznych technik zwiększenia sprzedaży w ubezpieczeniach
• Mirosław Szymański (home.pl – lider usług hostingowych w Polsce) – Pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych dzięki Google Moja Firma
• Dominik Grabowski (Solution4Ads – specjaliści od marketingu afiliacyjnego) – Jak zarabiać jako agent na ubezpieczycielach Direct
• Katarzyna Lewandowska – Bez litości, czyli zasuwaj po swój sukces w ubezpieczeniach. Trening mentalny dla sił sprzedaży.
• Marcin Kowalik (marcinkowalik.online) – Automatyczne pozyskiwanie i obsługa klientów ubezpieczeniowych na Facebooku 24h na dobę 7 dni w tygodniu.

Konferencje i szkolenia dla agentów w kolejnych miastach

Czy planujemy kolejną edycję Lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego w innym mieście? Oczywiście!

Relacja z naszej lokalnej edycji Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie znalazła się też na blog.obau.pl.

Przemyślenia i wnioski po konferencji

1. Zadbać o większą szatnię

Nie byliśmy w ogóle przygotowani na tak dużą liczbę uczestników od strony szatni. Biedny wieszak nie wytrzymał ciężarku kurtek.

2. Czy chcecie następny Szczyt Ubezpieczeniowy w Szczecinie?

W zrealizowanej po Szczycie w Szczecinie ankiecie wzięło udział 22 z 50 uczestników konferencji. Wszyscy biorący udział w ankiecie potwierdzili że powinniśmy zorganizować kolejną edycję Lokalnego Szczytu Ubezpieczeniowego w Szczecinie.

3. Więcej miejsca, czasu, networkingu i porad na sprzedaż ubezpieczeń na życie

Uczestnicy ankiety wskazali że na pewno powinniśmy zaplanować więcej czasu na przebieg całej konferencji, aby wszyscy mieli czas na zadanie pytań i poszerzone dyskusje.

Potrzebna też będzie większa przestrzeń konferencyjna.

4. 40% uczestników chce polecać Szczyt Ubezpieczeniowy dalej i zarabiać razem z nami

9 na 22 ankietowanych chciałaby zarabiać prowizję za polecanie Szczytu Ubezpieczeniowego swoim znajomym w ramach Programu Partnerskiego Szczytu Ubezpieczeniowego.

 

5. Ile powinny kosztować bilety na następny Lokalny Szczyt Ubezpieczeniowy?

Spośród 22 ankietowanych, 14 uczestników odpowiedziało też na pytanie “Ile byś był w stanie zapłacić za wstęp na następny Szczyt Ubezpieczeniowy w Szczecinie, gdyby się odbył w podobnej formie?”.

Odpowiedzi były skrajne – od 0 zł, do 100 zł.

Dwie osoby przyjdą jeżeli wstęp będzie darmowy. Tych którzy są gotowi zapłacić 100 zł za wstęp – było aż trzech.

Licząc średnią z wypowiedzi z wszystkich osób które odpowiedziały na to pytanie, dochodzimy do ceny 44 zł za bilet.

 

Następny odcinek podcastu:

Jak na Facebooku zdobywać lekarzy jako klientów ubezpieczeniowych (MDAU 061)

Poprzedni odcinek podcastu:

Historia agenta który oszczędza godzinę dziennie dzięki wirtualnemu asystentowi (MDAU 059)