Jak zwiększyć liczbę telefonów od klientów do agenta ubezpieczeniowego? (przykłady)

Inspiracją do napisania tego wpisu na blogu jest tekst zamieszczony na callpage.io pod tytułem “12 sposobów jak zwiększyć liczbę telefonów od potencjalnych klientów”. W artykule tym autorzy podają konkretne pomysły na zwiększenie liczby telefonów przychodzących od potencjalnych klientów z wykorzystaniem marketingu internetowego. Ja natomiast postanowiłem skupić się na tym jak pomóc agentom ubezpieczeniowym w nakłonieniu przyszłych klientów do dzwonienia.

Zapisz się do bezpłatnego newslettera MARKETING DLA AGENTA UBEZPIECZENIOWEGO.

rekomendacja-dariusz-niespodzinski

Strona internetowa agenta: wyeksponowany numer telefonu

W oryginalnym tekście czytamy:

Bardzo ważne, żeby odwiedzający stronę mogli łatwo odnaleźć telefon kontaktowy.

Jak to się ma do konkretnej grupy zawodowej jaką są doradcy ubezpieczeniowi? Poszukajmy dobrego przykładu.
Wyszukując w Google na hasło “agent ubezpieczeniowy Warszawa”, jako jeden z pierwszych linków znalazłem stronę agent-pzu.warszawa.pl.
Ten agent ubezpieczeniowy będący właścicielem strony internetowej, zadbał o umiejscowienie numeru telefonu w górnej, prawej części strony. Mocno wyeksponowane dane kontaktowe na pewno ułatwią potencjalnym klientom nawiązanie kontaktu z agentem. Co ciekawe, element nawigacyjny zawierający kontakt do agenta towarzyszy użytkownikowi cały czas, niezależnie od tego na jakiej podstronie się znajduje.

Wyeksponowany numer telefonu. Jak zdobywać więcej telefonów od klientów jako agent ubezpieczeniowy?

Wyeksponowany numer telefonu. Jak zdobywać więcej telefonów od klientów jako agent ubezpieczeniowy?

 

Click-to-call jako ułatwienie dla klienta

Click to call ułatwia kontakt użytkowników mobilnych z agentem ubezpieczeniowym

W tekście oryginału czytamy:

Spraw, żeby numer telefonu na stronie był podlinkowany.

Procent użytkowników korzystających ze stron doradców ubezpieczeniowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych stale rośnie. Zadaniem osoby odpowiedzialnej za wygląd i funkcjonowanie strony internetowej agenta, jest więc też ułatwienie kontaktu tych właśnie użytkowników mobilnych z agentem ubezpieczeniowym.

Kolejnym sposobem jest umożliwienie wykonania bezpośredniego połączenia telefonicznego poprzez kliknięcie w numer telefonu. Aby to zrobić, należy zastosować tzw. “click to call”.

Całe rozwiązanie od strony technicznej jest opisane tutaj.

Numer telefonu do agenta ubezpieczeniowego na Facebooku

Kolejna porada brzmi:

Dodaj numer telefonu na profilu firmowym na Facebooku.

Firma benefitcall.pl oferuje narzędzie umożliwiające pomiar efektywności reklam z różnymi numerami telefonów. Jest to kluczowe dla agenta ubezpieczeniowego lub agencji ubezpieczeniowej chcącej świadomie podejmować decyzje marketingowe. Aby skutecznie bowiem mierzyć efektywności reklam, każde źródło reklam powinno zawierać inny, indywidualny numer telefonu.

Jak działa call-tracking na przykładzie Benefit Call? Schemat znajdziesz poniżej.

Marketing dla agenta ubezpieczeniowego - Jak działa call tracking w Benefit Call

Agent ubezpieczeniowy w Google Maps / Google Business

Dodaj swoją firmę do Google Maps i Google Business. To jest niezbędne dla firm lokalnych, ale również ważne dla każdej firmy, która chce dostawać więcej telefonów od klientów.

Marketing w Google dla agentów ubezpieczeniowych
Opisz zasięg działania
Jak zająć pierwsze miejsce w Google jako agent
50 sposobów na pozyskiwanie klientów

Jak wspominałem w tekstach “Opisz zasięg działania“, “Jak zając pierwsze miejsce w Google jako agent ubezpieczeniowy?“, “Pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia: 50 sposobów dla agentów ubezpieczeniowych” i “Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń w kiosku Ruchu?“, często użytkownicy Internetu poszukują agenta ubezpieczeniowego zadając do wyszukiwarki zapytania o charakterze lokalnym.

Przykładem takiego lokalnego zapytania jest “agent ubezpieczeniowy Warszawa”.

Na wyniki wyszukiwań dla tego typu zapytań odpowiadają “Google Maps” / “Google Business” które są swego rodzaju katalogiem usługodawców. Tam drzemie z pewnością olbrzymi potencjał dla agenta ubezpieczeniowego szukającego źródła klientów.

Aby jednak ułatwić potencjalnemu klientowi kontakt z agentem poprzez wizytówkę w Google Maps, niezbędne jest umieszczenie w wizytówce numeru telefonu. Tutaj również istotne będzie mierzenie wyników działań marketingowych.

Komentarze

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.