Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń w kiosku Ruchu? - marcinkowalik.onlinemarcinkowalik.online

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń w kiosku Ruchu?

[yikes-mailchimp form=”5″]
rekomendacja-dariusz-niespodzinski

Ubezpieczenia od Benefii w Ruchu

W kioskach sieci Ruch można kupić ubezpieczenia OC od września 2009. Towarzystwem ubezpieczeniowym który stara się wykorzystać tą rozległą sieć placówek jest Benefia.

W kioskach ruchu na przestrzeni ostatnich lat można było też zamawiać na przykład bilety na koncerty. Jak ten pomysł się przyjął (czytaj: czy była dobra sprzedaż) nie wiem. Jednak od dawna już nie spotkałem się z komunikacją na ten temat, więc podejrzewam że pomysł umarł.

Ale wróćmy do sprzedaży ubezpieczeń…

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń w kiosku Ruchu?

Na ruch.com.pl możemy przeczytać o akcji:

RUCH i Benefia wprowadzają na rynek unikatowy system sprzedaży polis ubezpieczenia OC w kioskach. Klient otrzymuje ofertę w 5 sekund, a podpisanie umowy trwa do 2 minut. Od września w wybranych i specjalnie oznakowanych kioskach sieci RUCH będzie można otrzymać ofertę i kupić polisę na ubezpieczenie komunikacyjne

OC. Wystarczy pokazać agentowi w kiosku lub saloniku prasowym dowód rejestracyjny, by po kilku sekundach otrzymać ofertę na ubezpieczenie komunikacyjne Benefii. Jeśli klient uzna, że jest ona bardziej korzystna od posiadanej dotychczas, może od razu na miejscu zawrzeć umowę i wykupić polisę. W nowatorskiej usłudze wykorzystano możliwość skanowania kodów QR znajdujących się dokumencie dowodu rejestracyjnego i nowoczesne rozwiązanie informatyczne Benefii.

Duży potencjał dzięki lokalizacji

To co moim zdaniem spowodowało wprowadzenie ubezpieczeń do kiosków Ruchu, to olbrzymi potencjał stojący za świetnymi lokalizacjami i dużą liczbą punktów. Od strony technicznej, Pani w kiosku może po prostu zeskanować dowód rejestracyjny pojazdu w celu przygotowania oferty.

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń w kiosku Ruchu?

Istnieje moim zdaniem co najmniej jeden sposób na drastyczne zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń w punktach Ruchu. Skoro lokalizacja jest topowa, to dlaczego ten fakt nie jest wykorzystywany aktywnie przez właściciela punktu?

Wszystkie branże posiadające punkty usługowe lub POS i w których lokalizacja jest kluczowa wykorzystują potencjał Miejsce Google oraz wizytówek/wpisów w portalach takich jak Panorama Firm, Targeo, Tiendeo.

Dzięki temu, podmioty te zwiększają szansę na zdobycie klienta, który w wyszukiwarce internetowej wyszukuje usług lub produktów którymi jest zainteresowany w połączeniu z konkretną lokalizacją.

Popatrzmy na wizytówkę przykładowego kiosku Ruchu z ulicy Budziszyńskiej w Szczecinie.

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń w kiosku Ruchu?

W opisie znajdziemy informacje o adresie, godzinach otwarcia, lokalizacji.

Sprzedawca w kiosku może zdecydowanie zwiększyć liczbę osób odwiedzających kiosk w celu zakupu ubezpieczenia ułatwiając im odnalezienie kiosku w Miejscach Google.

Jak to zrobić?
Wystarczy dokładnie opisać w wizytówce Kiosku założonej w Miejscach Google, Targeo, Tiendeo, Panoramie Firm:
– jakie rodzaje ubezpieczeń sprzedajemy
– od jakiego ubezpieczyciela pochodzą oferowane produkty
– jak wygląda proces wyceny i zakupu ubezpieczenia

Dzięki temu zwiększymy szansę że wizytówka naszego kiosku, pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania na zapytania będące kombinacją słów „ubezpieczenia” i lokalizacji naszego kiosku.

Można by jeszcze zastanowić się nad dodaniem słów typu „agent ubezpieczeniowy” w opisie w wizytówce. Ważne jednak aby pamiętać o tym aby takie usługi naprawdę oferować.

O sprzedaży ubezpieczeń w Ruchu możemy też przeczytać na:
insurancemarket.pl
superubezpieczenia.pl

Jak zwiększyć sprzedaż jako agent ubezpieczeniowy?

Jaką inspirację w powyższym pomyśle może znaleźć dla siebie agent ubezpieczeniowy? Jak może on zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń dzięki tej poradzie?

Warto by przeanalizować, jak wyglądają nasze wizytówki w Miejscach Google, Panoramie Firm i podobnych katalogach firm. Czy na pewno ułatwiamy klientom dotarcie do nas? Czy na pewno opisaliśmy rodzaje ubezpieczeń i marki firm ubezpieczeniowych które oferujemy?

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.

-->