Marketing ubezpieczeń na YouTube. Najciekawszy tekst z Gazety Ubezpieczeniowej (MDAU018)

Zapisz się do bezpłatnego newslettera dla agentów aby być powiadomionym o nowych poradach.

Marketing ubezpieczeń na YouTube

W poprzednim video mówiłem o starcie Compensa Polska na Facebooku.
Dziś, polecam Ci tekst w ostatnim numerze Gazeta Ubezpieczeniowa dotyczący YouTube i ubezpieczeń. Z tekstu “PZU: Poradnik przygotowany z youtuberami” możemy się dowiedzieć jak ubezpieczyciel podszedł właśnie do tego tematu, poprzez współpracę z emce kwadrat.

Znasz agenta ubezpieczeniowego który ma fajny kanał na YouTube? 🙂 Wklej link w komentarzu!

Tutaj znajdziesz informacje o tym jak zaoszczędzić na prenumeracie Gazety Ubezpieczeniowej: http://www.marketingdla.pl/prenumerata/

Subskrybuj podcast na iTunes

Transkrypcja:

Cześć, nazywam się Marcin Kowalik i pomagam fajnym firmom, w tym agentom ubezpieczeniowym, w marketingu i w pozyskiwaniu klientów również przez Internet.

W tym cyklu transmisji na Facebooku na żywo albo filmów publikowanych na Facebooku staram się raz w tygodniu pokazać moim zdaniem najciekawszy materiał, tekst, który został opublikowany w Gazecie Ubezpieczeniowej.

Dziś zajmiemy się ubezpieczeniami czy też marketingiem ubezpieczeń na YouTubie. Bowiem tydzień temu mówiłem o tym, jak Compensa uruchomiła swój profil na Facebooku, wtedy też zapowiadałem Wam, że w osobnym filmie opowiem o moich perypetiach zmiany nazwy strony fanów na Facebooku – do tego kiedyś jeszcze wrócimy.

Natomiast w tym tygodniu moją uwagę zwrócił tekst w Gazecie Ubezpieczeniowej pt.: „PZU: poradnik przygotowany z youtuberami”. To jest klasyczny, moim zdaniem bardzo fajny, przykład publikowania treści, które są pomocne potencjalnym klientom.

Często w moich materiałach, poradach, które Wam daję czy też na szkoleniach dla agentów ubezpieczeniowych mówię właśnie o tym, że takim długoplanowym sposobem na patrzenie w przyszłość, jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów, jest publikowanie treści, które w jakiś sposób rozwiązują ich problemy. I przykładem takich treści może być właśnie współpraca PZU z youtuberami.

Otóż, jeśli chodzi o szczegóły, to PZU wspólnie z twórcami takiego kanału popularnonaukowego na YouTubie, noszącego nazwę emce□, radzi, jak zachować się w niebezpiecznych sytuacjach. I co ciekawe, w ciągu zaledwie doby od premiery poradnik pt. „Ten film może kiedyś uratować Ci życie” obejrzało ponad 350 tys. osób.

Obejrzałem ten klip i zachęcam też Ciebie do zrobienia tego. Popatrzcie, jak w ciekawy, fajny, małoinwazyjny sposób ubezpieczyciel współpracuje z twórcami, z youtuberami, którzy radzą, jak zachowywać się w trudnych sytuacjach.

Na końcu oczywiście jest wezwanie do działania, też w dosyć subtelnej formie, mamy informację, że partnerem merytorycznym tego materiału był właśnie ubezpieczyciel. Na koniec tej krótkiej porady najciekawszy tekst Gazety Ubezpieczeniowej w tym tygodniu: cytat Marka Barana, dyrektora biura komunikacji korporacyjnej PZU: „Takie rzeczy trzeba po prostu wiedzieć, czyli znać sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach, bo jak trafnie zauważają twórcy emce□, może to kiedyś uratować ci życie.

PZU wspólnie z popularnymi youtuberami chce docierać z tą pożyteczną wiedzą do jak największej liczby internautów”.

Ja przejrzałem sobie YouTube’a już jakiś czas temu pod kątem profili, kanałów, agentów ubezpieczeniowych, którzy w fajny sposób gromadzą społeczność czy też wykorzystują potencjał YouTube’a właśnie do swoich działań, czy to tych długookresowych, czyli do budowania swojej obecności, bo publikując w YouTube również masz szansę zająć wysokie miejsca w wyszukiwarce Google, co też warto wziąć pod uwagę, czy też do zaprezentowania siebie, swojego profesjonalizmu, swojej firmy i do budowania zaufania właśnie ze stałymi lub potencjalnymi klientami.

Myślę, że będzie potrzebny osobny odcinek naszego spotkania w formie wideo, który poświęcę właśnie temu, jak agenci ubezpieczeniowi wykorzystują YouTube’a do swoich działań, ale na to przyjdzie czas.

Teraz natomiast zachęcam Ciebie do przeczytania całego tekstu „PZU: poradnik przygotowany z youtuberami” w ostatnim numerze Gazety Ubezpieczeniowej.

Tam jest jeszcze masa innych ciekawych artykułów, ale ja postanowiłem, że będę proponował agentom ubezpieczeniowym, Tobie, moim widzom jeden tekst tygodniowo.

Zachęcam.

A jeżeli chcesz zaoszczędzić przy prenumeracie Gazety Ubezpieczeniowej, to wejdź na stronę internetową www.marketingdla.pl/prenumerata.

I tam znajdziesz informacje i instrukcje, co zrobić, żeby zaoszczędzić przy zakupie prenumeraty Gazety Ubezpieczeniowej.

A teraz zobacz sobie ten film, w którym na YouTubie youtuberzy emce□ opowiadają o tym, jak zachowywać się w niebezpiecznych sytuacjach życiowych. Marcin Kowalik, do usłyszenia i do zobaczenia, cześć.

Zobacz też zapis pozostałych transmisji

Komentarze

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.