Jak ubezpieczyciel traci klientów (i partnerów) przez swoją stronę landing page

Dołącz do 702 sprytnych agentów ubezpieczeniowych i zapisz się do newslettera:
rekomendacja-dariusz-niespodzinski

jak-ubezpieczyciel-traci-klientow

Więcej klientów z tego samego trafficu

Landing Page – czyli miejsce optymalizacji bez końca (także w ubezpieczeniach)

Dziś na przykładzie jednego z ubezpieczycieli postaram się pokazać Ci że strona landing page to miejsce nad którym należy stale pracować, aby osiągać jak najlepsze wyniki. A naszym celem tutaj jest pozyskiwanie nowych klientów na ubezpieczenia.

Wielokrotnie wspominałem o optymalizacji stron internetowych służących zbieraniu danych kontaktowych od potencjalnych klientów:
Chwalmy siebie, bo inaczej nikt nas nie pochwali
Buduj strony Landing Page dopasowane do kampanii marketingowej

Jak pozyskuję klientów na ubezpieczenia dla programów partnerskich

Natomiast w tekście Jak pozyskuję klientów na ubezpieczenia dla agentów (wyniki testów) opisuję miesiąc po miesiącu jak zdobywam klientów na ubezpieczenia dla zaprzyjaźnionych agentów ubezpieczeniowych.

Wspomniałem tam też o tym jak pozyskuję klientów bezpośrednio dla ubezpieczycieli w ramach programów partnerskich. Robię to na przykład za pośrednictwem serwisu ubezpieczeniapoludzku.pl. Na wybranych podstronach, na które użytkownicy trafiają z organicznego ruchu w Google dzięki optymalizacji SEO, umieszczam banery pochodzące z systempartnerski.pl.

Uczestniczę między innymi w programie partnerskim Ergo Hestia You Can Drive. Wybrałem właśnie tego reklamodawcę, ponieważ ma on produkt sprofilowany pod konkretną grupę docelową – młodych kierowców. Produkt ten też wielokrotnie zwyciężał w rankingach ubezpieczeń OC właśnie dla początkującego kierowcy.

Rozliczenie w modelu płatności za efekt

Reklamodawca płaci wydawcom w modelu CPA (cost per action). Na stronie opisującej ten program partnerski możemy przeczytać:

Wynagrodzenie będzie przyznawane za kontakt do użytkownika, który dokona kalkulacji składki ubezpieczenia komunikacyjnego na formularzu klienta, do którego następnie konsultantom YCD uda się dodzwonić i przedstawić ofertę. Kalkulacje rozumiemy jako przejście pierwszego kroku.

Wynagrodzenie nie zostanie naliczone za wypełnienie krótkiego leada „Zamów rozmowę”.

landing-page-ergo-hestia-you-can-drive

Analizując ten zapis, można by zakładać, że reklamodawcy zależy na stworzeniu takiej strony docelowej (landing page) aby jak najbardziej ułatwić użytkownikowi konwersję (wypełnienie formularza kontaktowego). Wydawca bowiem jest opłacany tylko wtedy gdy zachodzi konwersja.

Wszelkie elementy utrudniające konwersję, lub odciągające uwagę użytkownika od konwersji powinny być usunięte.

Na stronie LP ubezpieczyciela widoczny jest jednak numer telefonu zachęcający do kontaktu z pominięciem wypełnienia formularza kontaktowego. Niestety kontakt klienta poprzez telefon nie będzie uznany jako kontakt za który wydawca otrzyma prowizję. Mamy więc “dziurę” w procesie.

landing-page-ergo-hestia-you-can-drive-detale

Zapisz

Niestety ten sam numer telefonu widoczny w górnej części ekranu strony landing page dla wydawcy, jest dostępny też na stronie głównej, dostępnej dla wszystkich innych użytkowników (potencjalnych klientów przychodzących z innych źródeł).

Gdyby reklamodawca zadbał o przypisanie dedykowanego numeru do kampanii (a najlepiej do wydawcy) problem byłby mniejszy. Problem zniknąłby całkowicie, gdyby numer kontaktowy zostałby usunięty.
Oczywiście argumentem przemawiającym za pozostawieniem numeru kontaktowego widocznego dla użytkownika jest fakt, że na pewno znajdą się użytkownicy, dla których wypełnienie formularza kontaktowego może stanowić barierę nie do przejścia.
Wtedy niezbędny jest kontakt z konsultantem.
Nie zmienia to jednak faktu, że “dziurawa” strona LP stoi w konflikcie z modelem prowizyjnym rozliczanym za efekt.
W efekcie ubezpieczyciel traci partnerów (wydawców), a co za tym idzie traci klientów, bo wydawca widząc “dziurawy” proces zdecyduje się na promowanie innego reklamodawcy.

Podziel się opinią w komentarzu poniżej!

Jak oceniasz opisywaną stronę Landing Page? Co myślisz o tym problemie?

Chcę poznać Twoją opinię

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Komentarze

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.