Jak zdobywać klientów przez polecenie w gabinecie stomatologicznym?

Jak działa polecanie w gabinecie stomatologicznym?

Jak zdobywać nowych klientów przez polecenie?

Dziś znalazłem klip video w którym Jacek Dziewanowski opowiada w ciekawy sposób o zdobywaniu klientów przez polecenie. Tym razem grupą odbiorców docelowych są osoby prowadzące gabinety stomatologiczne i starające się pozyskiwać więcej klientów na swoje usługi.

Chcesz darmowe porady jak zdobywać więcej klientów do gabinetu stomatologicznego? Zapisz się do darmowego newslettera poniżej.

Transkrypcja:

Witam
Nazywam się Jacek Dziewanowski
Jestem autorem strony marketingstomatologiczny.pl. oraz autorem dwóch ebooków o marketingu stomatologicznym i o marketingu internetowym dla stomatologów.

W dzisiejszym filmiku będę opowiadał o polecaniu. Ponieważ polecanie jest takim sposobem zdobywania nowych pacjentów z którego korzystają wszyscy. I ci którzy są 20 lat na rynku i ci którzy dopiero wchodzą na rynek. Chcą by ich polecano.
Jest to najtańszy sposób ponieważ nie wymaga żadnych inwestycji. Jest to także sposób który wydaje się że działa sam.
Że nie musimy nic robić aby pacjenci polecali. Że wystarczy że będziemy dobrymi fachowcami, że przyniesiemy im ulgę w bólu, że zrobimy to co oni oczekują.

To już niestety tak nie działa. Tak działało parę lat temu, kiedy było mało gabinetów. Wtedy wystarczyło żeby być dobrym fachowcem, aby pacjenci opowiadali i wracali, ale w momencie kiedy wysoka jakość usług jest już standardem to sprawienie aby pacjent mówił wymaga jeszcze czegoś innego, czegoś dodatkowego, czegoś co wywoła w nim właśnie chęć opowiadania.
Bo czym jest polecanie?  Polecanie jest niczym innym jak opowiadaniem historii i Twoim zdaniem jako stomatologa, który chce być polecany jest danie pacjentowi jak najwięcej tych pozytywnych historii. Dlatego że historie negatywne mają już same w same ten element który chce być powtarzany, zapamiętywany.  Dawno temu jak funkcjonowaliśmy w plemionach to opowiadaliśmy innym celem żeby ich ostrzec przed czymś.

Dlaczego tak lubimy narzekać, mówić o złych wydarzeniach innym? Ponieważ uważamy że ich ostrzegamy.
Dlatego jeśli zauważymy że coś złego się stało u stomatologa, to zaraz będziemy o tym opowiadać wszystkim bo będziemy chcieli ich przestrzec. Zależy nam przecież na tym aby to była pozytywna historia. Co trzeba zrobić aby pacjenci o nas opowiadali?
Co trzeba zrobić aby tą historyjkę opowiadali pozytywnie? I chcieli opowiadać?
Porównaj te dwie historie.

Byłem u stomatologa – mówi znajomy do znajomego – wyleczył mi zęba.
Ok, i co z tego? Nic wielkiego się nie stało.
A teraz zobacz drugą historyjkę.

Byłem u stomatologa, wyleczył mi zęba no i patrze a u niego leżą na stoliku kolorowanki dla dzieci.
Wziąłem sobie jedną i Maciuś koloruje i uczy się przy okazji jak dbać o zęby.

Spotykają się rodzice na koktajlu, opowiadają o swoich pociechach. No i co teraz?
I teraz można opowiedzieć tą historyjkę. I tacy rodzice którzy dbają o swoje dzieci, będą chcieli pójść do tego stomatologa.
Ci którzy opowiadają o tym, chcą wypaść dobrze w towarzystwie i dać jakąś ciekawą historię, którą może przydać się temu otoczeniu. Ta historia, ta druga historia nie jest nudna przede wszystkim.
Zawiera element zaskakujący. To że nie jest nudna, to sprawia że my ją powtarzamy. Bo nikt nie chce być nudziarzem. Każdy chce być ciekawy, zabawny. Chcemy wnosić jakąś wartość dla naszym przyjaciołom, znajomym. Nie chcemy żeby uznali nas za ludzi nudnych, albo bezwartościowych. Dlatego te historie które im opowiadamy, to muszą być śmieszne, zapamiętywalne, ciekawe. Zawierać element „wow”. Wykorzystaj to. Dlatego że bez tych elementów nie będzie powielana Twoja historia.
Twoi pacjenci to są Twoi sprzedawcy. To są osoby które mają nieść o Tobie historię. Zatem Twoim zadaniem jest i to od Ciebie zależy w co Ty ich wyposażysz. Jeżeli ich wyposażysz w dobre historie, to ta dobra nowina o Tobie będzie się rozchodziła.
Jeśli ich w nich nie wyposażysz, no to nie będzie polecania. Zachęcam o dbania o to aby pacjenci mieli o czym mówić w tym pozytywnym sensie.

Komentarze

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.