Jak utrzymać klienta jako agent ubezpieczeniowy: Karta Niezguba

Jak utrzymać klienta ubezpieczeniowego? Ten tekst pojawił się na blog.wirtualnemedia.pl i przeczytało go tam 3612 osób.

Podaj email (zarejestrujesz się na mój newsletter) i otrzymaj  
1. Ebook w PDF „50 sposobów dla agentów ubezpieczeniowych” (od razu)

2. Raport „Kiedy agenci proszą klientów o polecenie” (po 7 dniach)

3. Ebook PDF „O co klienci ubezpieczeń na życie pytają w Google” (po 14 dniach).
Już ponad 3000 agentów korzysta z tych porad.

Motywacja klienta do zakupu ubezpieczenia

Młody stażem ojciec załatwia zwykle parę formalności zanim jego młody następca zacznie jeszcze siadać prosto samemu. Za takie „ważne sprawy” zabrałem się też w styczniu tego roku. Wśród nich – ubezpieczenia. Rozumiecie, mieszkanie, rower itp. Więcej o tym pisałem już w tekście pod tytułem „Historia o polecaniu usług: „Jak agent ubezpieczeniowy może zdobywać więcej klientów z rekomendacji?” (czytaj dalej).

Karta Niezguba PZU

Spotkałem się z agentem ubezpieczeniowym PZU. Po omówieniu szczegółów i podpisaniu dokumentów polisy, otrzymałem ciekawy gadżet – kartę Niezgubę PZU.

Źródło: http://edcrev.blogspot.com/2013/07/kluczowe-edc.html

Jak to działa?

Każdy użytkownik otrzymuje swoją własną kartę z indywidualnym numerem. Od razu po jej otrzymaniu należy ją zarejestrować (można online), podając swoje dane kontaktowe.

Kartę nosimy w portfelu. Drugą przy kluczach. Jeżeli zgubimy klucze lub portfel i trafią one do uczciwego znalazcy… znalazca informuje PZU, a ubezpieczyciel już skontaktuje się z nami i przekaże zgubę. Znalazca otrzyma upominek. Na tym blogu doczytałem, że tym upominkiem może być pakiet assistance do mieszkania lub samochodu. Dodatkowa sprzedaż w koszcie kuriera 😉 pięknie.

Jeszcze tego nie testowałem w ramach tego czarnego scenariusza (na szczęście!) ale pomysł jest świetny.

Dowiedz się więcej o ukrytych zabezpieczeniach samochodu pod tym linkiem.

Gadżet BTL pomagający w sprzedaży?

Pamiętam z czasów gdy pracowałem w agencji BTL Fiori, że trafienie na dobry pomysł na gadżet, który będzie stale z odbiorcą docelowym było bardzo trudne. Tworzyliśmy wtedy ciekawe gadżety dla branży farmaceutycznej, więc obostrzenia, wymagania (i wynegocjowane przez marketerów ceny 😉 ) były sporym wyzwaniem.


Zobacz też: 50 sposobów na zdobywanie klientów przez agentów ubezpieczeniowych


Ale… wracając do tytułu tego tekstu.

Jak karta Niezguba PZU może pomóc agentowi ubezpieczeniowemu?

Wsparcie marketingowe dla agenta ubezpieczeniowego

Jak utrzymać klienta - Karta Niezguba PZU
Źródło: https://niezguba.pzu.pl/

Za każdym razem gdy teraz sięgam po klucze i za każdym razem gdy widzę kartę w portfelu, myślę o agencie ubezpieczeniowym który wręczył mi ten gadżet. Oczywiście na razie myślę o nim w pozytywnym kontekście. Nie wiem czy właśnie taki cel mieli pomysłodawcy akcji, poza wręczeniem funkcjonalnego gadżetu klientom. Ale udało im się sprawić że pozytywny wizerunek agenta ubezpieczeniowego mam cały czas w głowie.

Oczywiście można by zapytać jakie będzie moje postrzeganie agenta w chwili gdy zgubię portfel lub klucze. Ale wtedy, nie będzie to wina ani agenta, ani PZU. Jeżeli jednak mechanizm Niezguby zadziała, będę pozytywnie zaskoczony.

Klienci z polecenia, to jedno z najlepszych źródeł sprzedaży, wskazywane przez agentów ubezpieczeniowych. Jednak klient zdobyty wcześniej, poleci agenta ubezpieczeniowego swoim znajomym dalej tylko wtedy, gdy będzie z niego zadowolony.

Karta Niezguba PZU wisząc przy kluczach, lub siedząc wygodnie w portfelu, siedzi jednocześnie w mojej głowie, zwiększając zdecydowanie szansę na polecenie przeze mnie agenta ubezpieczeniowego.

Jeżeli chcesz poznawać więcej sposobów na pozyskiwanie klientów przez agentów ubezpieczeniowych zapisz się tutaj do newslettera już teraz i dołącz do pozostałych 142 sprytnych agentów. Jego subskrybenci są informowani na bieżąco o nowych tekstach, poradach i pomysłach na skuteczny marketing dla agentów ubezpieczeniowych i OWCA.

Chcesz więcej takich pomysłów? Sprawdź ten tekst: pozyskiwanie klientów

Jedna odpowiedź do „Jak utrzymać klienta jako agent ubezpieczeniowy: Karta Niezguba”

  1. […] miesięcy, to z pewnością pamiętasz moją historię o polecaniu usług, w której pisałem jak karta Niezguba PZU może pomagać agentom ubezpieczeniowym w pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów. Wspominałem wtedy […]