Agent ubezpieczeniowy: Jak dowiedzieć się czy klient przeczytał emaila od Ciebie?

Agent ubezpieczeniowy i komunikacja z klientem przez email

jak agent ubezpieczeniowy moze dowiedziec sie czy klient odczytal jego maila

Ile razy jako agent ubezpieczeniowy czy broker, czekałeś na potwierdzenie, że Twój klient odebrał emaila z Twoją ofertą? Ile razy zastanawiałeś się czy zadzwonić do klienta z pytaniem „Czy kalkulacja doszła?”? Ilu klientów straciłeś przez to, że byłeś pewien, że Twoja oferta ubezpieczenia, lub inne kluczowe informacje dotarły do klienta emailem? A w rzeczywistości mail wrócił, lub utknął w spamie.

O wykorzystaniu newslettera w marketingu oraz utrzymywaniu relacji przez agenta ubezpieczeniowego pisałem w jednym z punktów artykułu 50 porad dla agenta ubezpieczeniowego (czytaj dalej). Wspominałem tam np. o wykorzystaniu newsletterów do cross-sellingu, czy też o tym jak wykorzystać newsletter do pozyskiwaniu klientów z polecenia.

Teraz jednak, zajmijmy się rozwiązaniem problemu braku wiedzy o odczycie czy dostarczeniu maila od agenta ubezpieczeniowego.

„Potwierdzenie odbioru” nie zawsze się sprawdza

Tak, wiem. Zaraz powiesz „Jest przecież opcja „Potwierdzenie odbioru” oraz „Potwierdzenie odczytu” w większości programów pocztowych. Zgadza się. Jednak ta opcja, zakłada że odbiorca aktywnie zgodzi się na wysłanie potwierdzenia. Co nie zawsze ma miejsce.

Idealnym rozwiązaniem tego problemu byłoby powiadomienie nadawcy wiadomości, że odbiorca otworzył emaila, nie wymagając od tego ostatniego żadnej czynności, poza otwarciem wiadomości. Bo przecież wiemy, że ludzie są leniwi… A naszym zadaniem jest uproszczenie ścieżki zakupowej.

Mam rozwiązanie Twojego problemu.


Zobacz też: 50 sposobów na zdobywanie klientów przez agentów ubezpieczeniowych


Pozwól że technologia Ci pomoże

Czy nie byłoby wspaniale, gdybyśmy otrzymywali powiadomienie o fakcie otwarcia emaila przez naszego klienta? Od razu! W czasie rzeczywistym! Poniżej znajdziesz rozwiązanie problemu, z którym spotkał się chyba każdy agent lub broker ubezpieczeniowy, próbujący efektywnie pozyskiwać klientów (i sprzedaż!) również przez email.

 

Istnieje dodatek do przeglądarki Chrome, o nazwie Sidekick, który w wersji darmowej pozwala osobom korzystającym z Gmaila (Microsoft Outlook, oraz Apple Mail), otrzymywać powiadomienie za każdym razem, gdy odbiorca wiadomości otworzył emaila, oraz kliknął w link w emailu.

Sidekick, powiadomi Ciebie o tym
– kto,
– kiedy,
– gdzie
– z wykorzystaniem jakiego urządzenia
otworzył emaila od Ciebie.

Sidekick jest kompatybilny z systemami pocztowymi:

Kompatybilność z zewnętrznymi aplikacjami:

Poniżej znajdziesz przykład tego jak wysłałem sobie sam wiadomość Gmailem i otrzymałem powiadomienie o otwarciu tego maila przez odbiorcę z wykorzystaniem Sidekick.

czy klient przeczytał emaila

Jak dowiedzieć się czy Twój klient przeczytał emaila od Ciebie?

 

Korzystając z tego rozwiązania powinniśmy pamiętać aby go nie nadużywać. Na pewno nie powinniśmy wzbudzić u klienta wrażenia że jest śledzony lub obserwowany. Nasze działania powinny być wyważone i dopasowane do sytuacji.

 

Sidekick

Przeczytaj też koniecznie:
Jak sprzedawać ubezpieczenia

Leady ubezpieczeniowe

CRM dla agenta ubezpieczeniowego

Jedna odpowiedź do „Agent ubezpieczeniowy: Jak dowiedzieć się czy klient przeczytał emaila od Ciebie?”

  1. […] Warto też przeczytać tekst o tym jak agent ubezpieczeniowy może zwiększyć sprzedaż właśnie dzięki wiedzy o tym czy klient przeczytał emaila z ofertą: czytaj dalej). […]