Jak utrzymać klienta bez walki ceną (Facebook Live, MDAU013)

Zapisz się do bezpłatnego newslettera dla agentów aby być powiadomionym o nowych poradach.

Cztery sposoby na utrzymanie klienta ubezpieczeniowego

Jak się okazuje Facebook Live odpowiada Wam bardzo jako sposób na przekazywanie wiedzy. Dostałem sporo pozytywnych komentarzy i emaili od osób które widziały poprzednie transmisje na żywo lub w postaci zapisu.

Dziś w postaci podcastu jak i zapisu właśnie Facebook Live przedstawiam kolejny godny polecenia tekst Gazety Ubezpieczeniowej.

Transkrypcja:

Cześć
Nazywam się Marcin Kowalik i pomagam agentom ubezpieczeniowym. Pomagam agentom zwykle na co dzień w pozyskiwaniu klientów na ubezpieczenia.
Pomagam im w tym poprzez marketing internetowy czy też szkolenie się dalsze w telemarketingu.
Pomagam też tym agentom ubezpieczeniowy np w taki sposób że im podpowiadam jak mogą lepiej wypozycjonować swoją stronę internetową jak mogą też być aktywni na przykład na Facebooku.
Dzisiaj to jest kolejny odcinek Facebooka na żywo w ramach którego staram się zwykle opowiadać o tych tekstach Gazety Ubezpieczeniowej które są godne polecenia.

Tam zwykle tych tekstów ciekawych jest sporo. Jedne traktują o branży, o tym jakie są ciekawe wydarzenia. Ale są też takie teksty które podpowiadają wprost jak sobie radzić z problemami jakie zwykle mają agenci ubezpieczeniowi.

Ja jeszcze sprawdzam czy na pewno nam wszystko dobrze działa.
Mam nadzieje że tak. Mam nadzieję że mnie widzicie i słyszycie.
To co słyszycie w tle to są dźwięki fajnej restauracji To I Owo i ma miejsce na Bulwarach. Znajduje się na Bulwarach szczecińskich.

Dzisiaj to co chciałbym Wam zdradzić, ten wyjątkowy jeden tekst który jest godny polecenia, z Gazety Ubezpieczeniowej. To nie jest tekst o pozyskiwaniu klientów. Zwykle o tym opowiadam.
Dzisiaj natomiast chciałbym Wam polecić tekst Adama Kubickiego który w ciekawy sposób w tekście „Jak utrzymać klienta bez walki ceną” właśnie opisuje ten moim zdaniem ważny problem.

Bo to jest tak że na przykład na Obiektywnym Forum Agentów Ubezpieczeniowych – to jest taka grupa na Facebooku – polecam, bardzo ciekawa, czy też podczas rozmów z agentami podczas szkoleń często pojawiają się głosy że inny agent zabrał mi klienta bo dał temu klientowi lepszą cenę.

Jeszcze częściej opisywany jest problem w ramach którego to Direct jako zupełnie inny kanał sprzedaży odbiera agentom klientów właśnie poprzez niższe ceny.

No i właśnie Adam Kubicki którego teksty śledzę, czytam w Internecie i szczerze polecam.
Adam Kubicki proponuje kilka rozwiązań które mogą pomóc agentom ubezpieczeniowym właśnie w zapobieganiu takim sytuacjom czyli sytuacji w której agent traci klienta dlatego że ktoś inny zaproponował mu niższą cenę.

Zanim to powiemy, warto abyście zostali ze mną do końca tej transmisji na żywo bo na samym końcu dam Wam informację jak możecie zaoszczędzić przy prenumeracie Gazety Ubezpieczeniowej.

Tam będzie kod rabatowy.

Wróćmy do konkretu. Adam Kubicki proponuje ciekawe rozwiązanie agentom w zapobieganiu scenariusza w którym agent traci klienta dlatego że ktoś inny zaproponował klientowi inną cenę.

Po pierwsze Pan Adam wskazuje, że to szybkie reagowanie na potrzeby klienta i w ogóle na telefon klienta pomaga. Klient do którego agent nie oddzwania szybciej i łatwiej wybierze innego klienta albo direct.

Zróbcie sobie taki test. Wejdźcie w Google wpiszcie „ubezpieczenie OC” i wypełnijcie kilka formularzy kontaktowych właśnie do ubezpieczycieli Direct. Zobaczycie jak szybko ci ubezpieczyciele, czy też call center tych ubezpieczycieli jak szybko oddzwania do klienta.

To jest znak naszych czasów. Klienci są niecierpliwi. Klienci chcą tu i teraz dostać informacje które im pomogą w podjęciu decyzji zakupowej. Warto ten czas reagowania uwzględnić w swojej codziennej pracy. Wszystko w ramach możliwości.

Drugi element wskazywany przez Adama Kubickiego pomagający w utrzymaniu klienta bez walki ceną to profesjonalizm.
Klient nie kupuje produktu którego nie rozumie.
Agent musi więc znać ofertę produktową którą oferuje.
Dzięki temu że agent jest profesjonalny – klient czuje się bezpiecznie, komfortowo.

Trzeci element wskazywany przez Pana Adama Kubickiego to jest ludzka pomoc w nagłej potrzebie. Autor wskazuje że czasami lepiej jest zareagować z empatią niż w 100% zgodnie z procedurami precodować dokumenty albo procedury.

Ostatni element to jest uprzedzanie o podwyżkach klientów.
Mam świadomość że nie zawsze jako agent ubezpieczeniowy masz wpływ na to jak podwyżki są komunikowane ale dobrze o tym pamiętać.

Ciekaw jestem czy w Twojej pracy agenta ubezpieczeniowego też zdarzył się przypadek w którym straciłeś klienta z powodu niższej ceny zaoferowanej przez kogoś innego?
Jeżeli tak – podziel się proszę swoją opinią w komentarzu pod tym filmem.

Jeżeli chcesz zaoszczędzić na prenumeracie Gazety ubezpieczeniowej – wejdź na marketingdla.pl/prenumerata/ i odbierz kupon rabatowy na prenumeratę.

Zobacz też zapis pozostałych transmisji

Webinar: 3 sposoby na więcej klientów ubezpieczeniowych dzięki internetowi

60 minut szkolenia o pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych

Webinar “Zimne telefony i umawianie spotkań z klientami w ubezpieczeniach” nadal cieszy się olbrzymim zainteresowaniem.

Dlatego też postanowiłem dać Ci kolejną dawkę darmowej wiedzy. Tym razem ze szkolenia dowiesz się jak zdobywać więcej klientów ubezpieczeniowych dzięki internetowi.

Pamiętaj: tych informacji nie zdobędziesz na standardowym kursie na agenta ubezpieczeniowego.

W tym szkoleniu które potrwa 60 minut omawiamy tematy:
Co to jest lead ubezpieczeniowy
Jak leady są zbierane przez Direct
Jak wygląda droga jaką przebywa klient od momentu zauważenia u siebie potrzeby ubezpieczeniowej (customer journey: zbieranie informacji, szukanie porad, zakup polisy, serwis po sprzedaży, szkoda)
Preferowane kanały kontaktu z ubezpieczycielem na różnych etapach “customer journey”
Gdzie klienci szukają informacji o ubezpieczeniach
Gdzie klienci dokonują zakupu ubezpieczenia
Gdzie klienci najczęściej chcą aby ich polisa była obsłużona
Gdzie klienci dokonują odnowień polisy
Gdzie klienci ubezpieczeniowi zgłaszają szkody
Od czego zależy jakość leadów ubezpieczeniowych
Jak wykorzystać momenty w życiu klienta przy sprzedaży ubezpieczeń
Sposób na pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia dla firm
Jak automatycznie zdobyć kontakty do nowo założonych firm
Sposób na pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia na życie
Sposób na pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia komunikacyjne
Pomiar działań marketingowych przez multiagencję lub agenta
Reputacja agenta
Telemarketing ubezpieczeń
Od czego zacząć w pozyskiwaniu klientów przez internet będąc agentem ubezpieczeniowym

Poniżej znajdziesz jedynie dwa krótkie fragmenty z tego webinaru. Jeżeli chcesz zobaczyć cały materiał video – 60 minut – zarejestruj się na internetowe szkolenie tutaj.

Jak zdobywać klientów na ubezpieczenia komunikacyjne (OC i AC)

Ubezpieczenia posagowe: Jak przez Internet zdobywać klientów

Szczyt Ubezpieczeniowy od kuchni – gdzie odbędzie się Szczyt? (MDAU012)

Zapisz się do bezpłatnego newslettera dla agentów aby być powiadomionym o nowych poradach.

W tym odcinku podcastu Marketing dla Agenta Ubezpieczeniowego rozmawiamy o tym gdzie odbędzie się Szczyt Ubezpieczeniowy.
W spotkaniu uczestniczą Michał Hamera (coaching4.pl), Przemek Łuczak (agent ubezpieczeniowy), Maciej Monkiewicz (Supercomp.pl), Marcin Niewęgłowski (OMG PR), Marcin Kowalik (Szczyt Ubezpieczeniowy).

Odbierz swoje darmowe bilety na Szczyt Ubezpieczeniowy warte 297 zł tutaj.

Kreowanie marki brokera ubezpieczeniowego. Najciekawszy tekst z Gazety Ubezpieczeniowej (MDAU011)

Zapisz się do bezpłatnego newslettera dla agentów aby być powiadomionym o nowych poradach.

Jak kreować markę brokera ubezpieczeniowego

Dzisiejszy odcinek podcastu Marketing dla agenta ubezpieczeniowego to zapis transmisji na żywo na Facebooku. Możesz zobaczyć ją też na YouTube.

Z tego odcinka podcastu dowiesz się:

Jakie są zagrożenia dla pozycji brokera ubezpieczeniowego?
Jak zabezpieczyć się przed największymi zagrożeniami rynkowymi będąc brokerem?
Jaki był najciekawszy artykuł w Gazecie Ubezpieczeniowej w tym tygodniu?

Tutaj znajdziesz kod rabatowy na prenumeratę Gazety Ubezpieczeniowej o którym mówię w podcaście i transmisji na żywo: http://marketingdla.pl/prenumerata/

Słuchasz zapisu audio transmisji na żywo na Facebooku, z Fanpage MarketingDla.pl z 27.05.2017. Poprzedni podcast z transmisji z 18.05.2017 o tym jak Kowalski kupuje ubezpieczenie na życie znajdziesz tutaj.

Dr. Filip Przydróżny w ostatnim wydaniu Gazety Ubezpieczeniowej w ciekawy sposób pisze o tym jak pracować nad marka brokera ubezpieczeniowego.

Najpierw tworzy się swoich klientów – przez własne usługi oraz nowoczesne kanały komunikacji.
A następnie to właśnie konsumenci tworzą markę (poprzez jej propagowanie i zakupy).

Uwzględniając nadchodzący zalew botów odpowiadających automatycznie na zapytania, oraz porównywarek internetowych warto wziąć sobie do serca kolejną ważna poradę z tekstu.

Pierwsi znikną z rynku ci którzy zajmują się dzisiaj sprzedażą porównywalnych produktów i poszukiwaniem wyłącznie najniższej ceny.

Na drugim biegunie znajda się ci pośrednicy którzy będą mieli możliwość nie tylko budowania wielowymiarowych porównywarek internetowych ale także kreowania ubezpieczeniowych programów modułowych – obejmujących ofert kilku ubezpieczycieli.

————
Tutaj znajdziesz kod rabatowy na prenumeratę Gazety Ubezpieczeniowej: http://marketingdla.pl/prenumerata/

Zobacz też zapis pozostałych transmisji

Jak Kowalski kupuje ubezpieczenie na życie? Najciekawszy tekst z Gazety Ubezpieczeniowej (MDAU010)

Zapisz się do bezpłatnego newslettera dla agentów aby być powiadomionym o nowych poradach.

Dzisiejszy odcinek podcastu Marketing dla agenta ubezpieczeniowego to zapis pierwszej transmisji na żywo na Facebooku.

Z tego odcinka dowiesz się:

Jak klienci kupują ubezpieczenia na życie?
Jak agent ubezpieczeniowy może być bardziej skuteczny w sprzedaży tego rodzaju ubezpieczenia?
Jaki był najciekawszy artykuł w Gazeta Ubezpieczeniowa w tym tygodniu?

Tutaj znajdziesz kod rabatowy na prenumeratę Gazety Ubezpieczeniowej o którym mówię w podcaście i transmisji na żywo: http://marketingdla.pl/prenumerata/

Słuchasz zapisu audio transmisji na żywo na Facebooku, z Fanpage MarketingDla.pl z 18.05.2017.

Jak Kowalski wybiera miejsce zakupu ubezpieczenia na życie

Porozmawiamy o tym jak klienci kupują ubezpieczenia na życie. Zastanowimy się też jak agent ubezpieczeniowy może być bardziej skuteczny w sprzedaży tego rodzaju ubezpieczenia.
To wszystko w ramach pierwszej transmisji na żywo.
Sprawdzimy jaki był najciekawszy artykuł w Gazeta Ubezpieczeniowa w tym tygodniu!

Tekstem w Gazecie Ubezpieczeniowej który zwrócił moją uwagę w tym tygodniu był tekst:
„JAK LUDZIE CHCĄ KUPOWAĆ UBEZPIECZENIE NA ŻYCIE?”
Autorem jest dr. Filip Przydróżny.

Jeżeli chodzi o pożądane sposoby nabycia ubezpieczenia na życie – to wciąż dominuje sprzedaż osobista i zakupu w realu.
51 % wskazało ten kanał zakupu jako najważniejszy.

Zakup polisy życiowej online jako swój pierwszy wybór wskazało około 20 – 25%.

Dlaczego tradycyjny kontakt jest wybierany:
– możliwość zadawania pytań na żywo
– możliwość uzyskania feedbacku
– poczucie komfortu
– możliwość budowania relacji

Ludzie kupują w sieci ponieważ mają tam dostęp do szerszej oferty rynkowej.

————
Tutaj znajdziesz kod rabatowy na prenumeratę Gazety Ubezpieczeniowej: http://marketingdla.pl/prenumerata/