11 mądrych zdań o pozyskiwaniu klientów przez agenta ubezpieczeniowego

rekomendacja-dariusz-niespodzinski

Z radością zauważyłem parę tygodni temu, że poza moim podcastem „Marketing dla agenta ubezpieczeniowego”, który jest pierwszym takim podcastem w Polsce, skupiającym się na tematyce pozyskiwania klientów, kolejny odcinek znanego już podcastu „Mała Wielka Firma” został poświęcony właśnie tej tematyce. Autorami podcastu są Paweł Tkaczyk i Marek Jankowski.

Wiele tematów czy też porad poruszonych w podcaście MWF o agentach ubezpieczeniowych, pokrywa się lub w podobny sposób dotyka zagadnień o których pisałem w przeszłości. To cieszy podwójnie.

Postanowiłem że zbiorę 11 mądrych cytatów właśnie z podcastu Mała Wielka Firma, poświęconego zdobywaniu klientów przez doradcę ubezpieczeniowego.

checklista-niszaPobierz za darmo dokument w PDF “Pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia: 50 sposobów dla agentów ubezpieczeniowych i OWCA”. Już dziś możesz wydrukować ten dokument, zabrać go ze sobą i odnaleźć swoją inspirację oraz nowe techniki i metody na zdobywanie i utrzymywanie klientów na ubezpieczenia.

1. Środowisko klienta na ubezpieczenia

ekosystem_agenta_ubezpieczeniowego

Cytat o marketingu agenta ubezpieczeniowego z podcastu Mała Wielka Firma.

„Agent ubezpieczeniowy działa w pewnym ekosystemie / środowisku. Jeżeli agent chce dotrzeć do klientów którzy potrzebują ubezpieczeń to powinien szukać ich tam gdzie oni się poruszają.”

Autorzy podcastu podają też przykłady w ramach których agent ubezpieczeniowy czy OWCA może dotrzeć do potencjalnych klientów znajdując się w ich ekosystemie. Jako przykłady niech nam posłużą:
– ulotki reklamowe w komisach samochodowych, nawołujące do zakupu ubezpieczenia OC
– obecność agenta ubezpieczeniowego w salonie samochodowym w chwilach największej sprzedaży
– obecność oferty agenta ubezpieczeniowego lub OWCY w firmie wulkanizacyjnej
– współpraca z firmą montującą alarmy w celu pozyskania klientów na ubezpieczenie domu / mienia
– banki, pośrednicy kredytowi oraz agencje nieruchomości są miejscem, w którym możemy znaleźć potencjalnych klientów którzy właśnie teraz mogą mieć potrzebę wykupienia ubezpieczenia na życie lub ubezpieczenia domu.

2. Zerowy moment prawdy klienta na ubezpieczenia

zerowy_moment_prawdy_agenta_ubezpieczeniowego

Mała Wielka Firma o Zerowym Momencie Prawdy w sprzedaży ubezpieczeń przez agenta

 

„Zerowy moment prawdy jest wtedy kiedy klient sam zdaje sobie sprawę ze swojej potrzeby.”

Tutaj autorzy podcastu Mała Wielka Firma podają przykład klienta szukającego w Google informacji na temat „ubezpieczenie przy wyjeździe na narty”. W tym momencie jest to zerowy moment prawdy, w którym klient zaczyna wykazywać chęć rozwiązania swojego problemu – w tym przypadku zakupu ubezpieczenia.
Agent ubezpieczeniowy który pojawi się na horyzoncie takiego klienta w tym momencie, drastycznie zwiększa swoje szanse na pozyskanie klienta.

3. „Content Marketing”

Temat content marketingu, a dokładnie mówiąc częściowego rozwiązywania problemów poprzez teksty na stronie internetowej agenta ubezpieczeniowego, poruszałem już w artykule „50 sposobów na pozyskiwanie klientów przez agentów ubezpieczeniowych”.
Autorzy podcastu proponują aby na przykład opisać na co zwracać uwagę przy wyborze ubezpieczenia samochodu.
Taki tekst, stanowi dobrą i cenną wskazówką dla osób szukających ubezpieczenia. Rozwiązuje on bowiem częściowo problem użytkownika.

4. Kiedy dzwonić z propozycją odnowienia polisy?

“Jeżeli mamy klienta w bazie, to wiemy kiedy jego polisa się kończy. Wiemy że 2 tygodnie wcześniej powinniśmy z nim podjąć kontakt.”

5. Wygrywaj osobistymi relacjami z klientem

Kolejna fajna porada na zdobywanie klientów na ubezpieczenia padająca w podcaście  dotyczy relacji osobistych.

“W przypadku małej miejscowości i osobistych relacji, rola agenta (i jego osobowości) jest bardzo istotna.”

6. Zdobywanie klientów konkurencji

“Dobry agent jest w stanie wyciągnąć swoją osobowością klientów od konkurencji.”

7. List z podziękowaniem.

Autorzy podcastu proponują wykorzystać list (tak, taki zwykły, ze znaczkiem) jako sposób na podziękowanie dla klienta. W tekście z 50 poradami dla doradców ubezpieczeniowych wspominałem też o listach w praktyce ubezpieczeń jako o metodzie pozyskiwania klientów.

Bądź-obecny-w-telefonie-klienta

Jak zwiększyć szanse na to że klient na ubezpieczenia zadzwoni do agenta w przyszłości?

8. Bądź obecny w telefonie klienta.

Gdziekolwiek się ruszamy – wszędzie zabieramy ze sobą nasz telefon. Tak też się zachowują klienci agentów ubezpieczeniowych. A agent ubezpieczeniowy powinien być dodany do kontaktów w telefonie swojego klienta. Tak, na wszelki wypadek.

9. Dbaj o klienta

Agent ubezpieczeniowy powinien dbać o swoich klientów także po zamknięciu sprzedaży. Autorzy podcastu proponują na przykład oferowanie zniżek na produkty lub usługi o których wiemy że będą dla klienta przydatne.

Najwyższy czas zmienić opony na zimowe. Załatwiłem Ci zniżkę 20% w lokalnym warsztacie.

10. Pozytywna opinia

Jeżeli Twój klient ma jakąś szkodę i firma wypłaci odszkodowanie weź od niego pozytywną opinię (testimonial).

11. O earned media

Twoja marka potrzebuje wiarygodności i autorytetu. Cytat o earned media z gadzinowski.pl mówi:

Eearned media to – najprościej mówiąc – reklama, za którą nie musisz płacić. To rozgłos, który zyskują Twoje działania dzięki czemu dowiaduje się o  nich więcej osób.

Cały odcinek podcastu Mała Wielka Firma o marketingu dla agenta ubezpieczeniowego możesz przesłuchać tutaj.

11 mądrych zdań o marketingu agenta ubezpieczeniowego PDFPobierz za darmo dokument w PDF “11 mądrych zdań o pozyskiwaniu klientów przez agenta ubezpieczeniowego”. Już dziś możesz wydrukować ten dokument, zabrać go ze sobą i odnaleźć swoją inspirację oraz nowe techniki i metody na zdobywanie i utrzymywanie klientów na ubezpieczenia.

Komentarze

Przez kilka lat pracowałem w agencji performance marketingu Zieltraffic, współpracując z największymi bankami i ubezpieczycielami Direct w Polsce. W przeszłości miałem przyjemność wygłosić kilkadziesiąt wykładów podczas konferencji profesjonalistów marketingu internetowego. Wtedy też wykładałem SEM na Uczelni Łazarskiego. Wspierałem pomysłami marketingowymi kilku zaprzyjaźnionych muzyków czy też parę restauracji. Moją pasją jest też rynek biletów na koncerty oraz marketing samych koncertów. Obecnie rozwijam polski biznes globalnego lidera porad życiowych adviqo.

-->